Cuma 28.02.2014 00:00

Bir hafta dayanan şarj hayal mi?

Akıllı telefonlarımızın bir günden fazla dayanacağı günleri sabırla bekliyoruz. Ancak Qualcomm'dan gelen açıklama, bu konudaki hevesimizi biraz kıracak.

MWC 2014'te Qualcomm'un İş Geliştirme Baş Direktörü Laurent Fournier ile konuşan Techradar, ondan teknolojinin birkaç gün dayanan cep pillerine doğru değil, daha ziyade hızla şarj olan pillere doğru yöneldiğini öğrendi. Fournier'a göre bir hafta dayanan cep pillerini hayal etmek "aşırı iyimser" bir davranış.
Fournier, sözlerine şöyle devam etti: "Eski GSM telefonlarında gördüğümüz 1 haftalık pil ömrünü, şu anki teknolojiyle akıllı ceplerde elde etmek mümkün değil. Kullanıcıların kullandığı uygulama sayısı ve talep ettikleri şeyler, pilden bu tür bir performans almanıza izin vermiyor."
"Bugünün akıllı telefon pillerinin, genellikle 1 gün dayanması bekleniyor. Biz ise pilin 1 günlük kullanım ömrünü efektif olarak uzatmaktan çok, onu daha hızlı şarj etmeyi sağlayacak yeniliklere yatırım yapıyoruz."
Qualcomm'un bazı ceplerde kablosuz şarj işlevi sunduğu biliniyor. Fournier, kablosuz şarj işlevlerinin 2.0 sürümünü duyurduklarını, takip ettikleri trendin de bu olduğunu söylüyor. Yani telefonumuzu gece şarja bırakmaya bir süre daha devam edeceğiz gibi görünüyor. Sadece belki bu iş, kablosuz şarj gibi işlevlerle biraz daha kolay olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.