Pazar 11.05.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 12.05.2014

Rüyaları süsleyen oyuncaklar

Teknoloji tutkunlarının rüyalarını yeni oyuncaklar süslüyor. Son dönemin hitleri Apple'ın iPhone 6 ile iWatch'i, Microsoft'un Surface mini tableti, Amazon'un akıllı telefonu ve GM'ın Discovery 2'si

Teknoloji tutkunları yeni sever. Sektörün dev oyuncuları da onların hayallerini boşa çıkarmıyor. Tablet ve akıllı telefon markaları rekabette sınırları zorluyor. Son dönemde teknoloji meraklılarının rüyalarını süsleyen, sosyal forumlarda en çok adı geçip merak edilen iPhone 6, Discovery 2, Microsoft Surface mini gibi dijital oyuncaklar, bu yılın ikinci yarısında pazarın hitleri olarak öne çıkıyor. Akıllı telefonlarını bir yıl bitmeden değiştirmek isteyenlerin sayısı artıyor. Üstelik tüm bunlara Google Glass gibi akıllı gözlük ile iWatch gibi giyilebilir bilgisayarlar da eklendi. Türkiye'de akıllı telefonu yenileme süresi 13 ayın altına indi. Akıllı telefonun yeni bir modelinin çıkması ise 12 aydan kısa sürüyor.
IPHONE 6 SORULARI

Merakı körükleyemeyi en iyi beceren firma da Apple. Şu anda en çok tıklanıp okunan haberler açık ara Apple iPhone 6 ile ilgili. Ürünle ilgili en çok sorulan sorular ise "Ekran büyüyecek mi?", "Ne zaman satışa sunulacak?" Apple tutkunları öncelikle ekranın büyümesini bekliyor. Şu an için bu sorulara net bir yanıt vermek mümkün değil. Eskiden bu konuyla ilgili haberler sadece teknoloji tutkunlarının ilgisini çekerdi. Şimdi herkesin dikkatini çeken arzu nesnesi oldu. iPhone 6 çıksa da satın almak için bütçesi uygun olmayanlar bile spor otomobiller gibi yeni ürünlerle ilgili haberleri yakından takip ediyor. Çünkü teknoloji, sadece merak olmaktan çıkıp yaşam biçimlerini, statüyü etkilemeyi başarmak gibi bir devrime imza attı.
12 AYI BULMUYOR
Bilgisayar dünyasında temel ürün değişikliği için daha önce Intel ve Microsoft'un hareketlerini beklerdik. Şimdi bu iki firma rakiplerine ayak uydurmak için risk almaya başladı. Rekabet, yeni bir ürünün piyasaya çıkış tarihinin 12 ayın altına düşmesine sebep oldu. Intel tablet ve telefonlar için Çin'de yaptığı indirimle üreticilerin dikkatini çekmeyi başardı. Microsoft da 'lisans ücretlerini unutabilirim' diyerek mobil platformlar için en güçlü saldırıyı başlatmış oldu.
GİY BİLGİSAYARI ÇIK MEYDANA, AT HAVANI
Akıllı saat, bileklik veya gözlükler de yeni bir rekabet alanı. Şimdilik akıllı telefonların tamamlayıcı ürünü olarak kullanılan bu cihazlar için platform yarışı da hızlandı. Mobilde tahtını Qualcomm'a kaptıran Intel, giyilebilir bilgisayarlar için platform yarışına erken başlayanlardan. Ancak Google Glass projesi giyilebilir bilgisayar deneyimlerinin en önemlisi olarak göze çarpıyor. Apple'ın iWatch'unun çıkışıyla ilgili söylentiler ise haziranı işaret ediyor.
YENİ İPHONE 6'NIN ŞİFRESİ HENÜZ ÇÖZÜLEMEDİ
Apple, baş parmakla kullanılan telefondaki altın oranı bozmamak için iPhone ekranını büyütmüyordu. Şimdi 4.7 veya 5.5 inçlik ekran konusunda söylentiler arttı. Ancak yine de şirket, sürpriz yaparak ekranı büyütmezse çok şaşırmamak gerek. Ürünle ilgili en önemli yeniliğin ise pil tüketimi konusunda olması bekleniyor. Büyüyen ekranlarda pil sorunu kapasite artırarak değil, tüketimi azaltarak çözülüyor. Bu sayede telefon inceliğini koruyarak ekranın büyümesi sağlanıyor. Eylül ya da ekim ayında piyasaya çıkması beklenen ürünün adının iPhone Pro veya iPhone Air olacağı söylentiler arasında.
İNTERNET DEVİNİN AKILLISI
Amazon, internetin en yetenekli satıcısı. Kindle önce e-kitap okuyucu olarak karşımıza çıktı. Sonra da tablet konusunda Google Android ve Apple iOS platformlarının rakibi oldu. Şimdi de akıllı telefon konusundaki söylentiler arttı. İnternet sitelerinde ortaya çıkan fotoğraflar Lumia serisinin benzeri bir tasarım olduğunu gösteriyor. Telefonun internetten dosya paylaşımı, müzik servisi ve uygulamalar konusunda farklılıklar yaratması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.