Ayağım kırıldı imdat!
Akıllı telefon ve tabletler acil durumlarda hayat kurtarmaya başladı. Uygulamalar doğal afetler dışında, yön bulma, ilk yardım hizmetlerinde kullanılıyor. Özellikle yalnız yaşayanlar için oldukça pratik bilgiler var
KIZILAY CEP'E GİRDİ
İlk yardım konusunda Kızılay'ın uygulamaları oldukça bilgilendirici. Zehirli gazdan etkilenen birine nasıl müdahale edileceğini, acil durumlarda aranacak numaraları uygulama sayesinde öğrenmek mümkün. Eğer bu çözümler görsel içeriklerle zenginleştirilir ve mobil operatörlerle ortak çalışılırsa, daha etkili olacağı kesin.
YARDIM İSTEYENİN BİLGİSİ HAZIR
Pusula uygulamaları için öncelikli olarak telefonun konum bilgilerini aktif hale getirmek gerekiyor. Bunun için kullanıcı GPS antenini açarak uygulamanın doğru çalışmasını sağlayabilir. Konum bilgileri bu sayede eksiksiz olarak paylaşılıyor. GPSimdat uygulamasına kullanıcının kişisel bilgilerini önceden girmesi yardım anında kurtarma ekibinin işini kolaylaştırıyor. Kurtarma ekiplerinin mağdurun sağlık durumuyla ilgili bilgi sahibi olması süreci hızlandırıyor. Kullanıcı isterse ağırlık, boy, kan grubu veya bilinen hastalıkları gibi sağlık bilgilerini interaktif bir form doldurarak saklayabiliyor. Her acil durum mesajına bu bilgilerin otomatik eklenmesini sağlamak mümkün.
KIZILAY'DAN İLK YARDIM BİLGİSİ
Türk Kızılayı'nın uygulaması ilk yardım bilgileri, testler eğitim merkezi ve önemli numaralardan oluşan bir bilgi havuzuna sahip. Eğer yurtdışındaysanız İngilizce ilk yardım ve yaralanmalarla ilgili terimlere ulaşabiliyorsunuz. Görsel anlatımlar da uygulamanın zenginleşmesini sağlıyor. Türk Kızılayı'nın mobil uygulaması aynı zamanda doğal afetler konusunda bilgiler içeriyor.
DOĞRU BİLGİ CAN KURTARIYOR
Acil yardım isteyen kişiye müdahale edecek sağlık ekibinin 5 önemli veriye sahip olması büyük avantaj sağlıyor. Olayın zamanı, yeri, yaralı sayısı, sağlık durumları ve yaralanma nedenleri ilk yardımda hayati önem taşır. Bu nedenle Japonya'da 2011'de yaşanan deprem ve tsunami felaketinden sonra acil duruma maruz kalan birinin en kısa sürede yardım almasını sağlayabilecek bir 'Acil Durum SMS' sistemi geliştirildi. 2011 Van depremi sırasında ise bu uygulama olgunlaştırıldı. Bugüne kadar 84 ülkede denenen uygulama sayesinde, yardım isteyen kişiyle ilgili aktarılan detaylı bilgiler sistemi derhal harekete geçirebiliyor.
SAĞLIK DURUMUNU SÜREKLİ ÖLÇÜYOR
Akıllı telefonlar kalp ritmini ölçerken, GPS imdat gibi uygulamalar da yardım isteyen kişinin konumu, kan grubu, yaşı ve kilosuyla ilgili bilgilerin sağlık ekibine ulaşmasını sağlıyor. Mobil uygulamalar, ilk yardımla ilgili kritik bilgiler verilmesini sağlıyor.
HAYAT KURTARAN BEŞ KRİTİK BİLGİ
* Olayın meydana geldiği konum ve zaman.
* Yaralı kişilerin sayısı.
* Olayın gerçekleşme sebebi (Zehirlenme, kırık, yangın vs).
* Yaralıların son durumu.
* Yaralı kişilerin yaş, kan grubu ve özel rahatsızlık durumu.
EN SON HABERLER
- 1 22 projenin açılışı gerçekleştirildi
- 2 TEKNOFEST Girişim Programı 3. Dönemi Başlıyor: Teknolojiye İz Bırak, Geleceği Sen Yaz!
- 3 Türk Telekom'un Net Insight ile geliştirdiği senkronizasyonu çözümü ITU-T'de
- 4 TEKNOFEST’te teknoloji yarışmalarına başvurular için son gün 20 Şubat
- 5 5G ve 6G teknolojileri akıllı şehirlerin geleceğini şekillendirecek
- 6 Türk oyun sektörü globale taşınıyor
- 7 Apple "Korkunç Hızlı" tanıtımını cadılar bayramında yapmayı planlıyor
- 8 KEMANKEŞ ilk atış testini başarıyla geçti
- 9 Öğrencilerin ürettiği BİRGÜL roketi TEKNOFEST finalinde
- 10 Rektör Prof. Dr. Yücel Oğurlu’dan TEKNOFEST finalistlerine teşekkür