Pazar 09.11.2014
Son Güncelleme: Pazar 09.11.2014

Mobil eğitimin yaşı yok

Dünyanın her yerinde mobil eğitim teknolojiyle birlikte yaş, mekân ve zaman sınırlaması ortadan kalkıyor. Akıllı cihazlara sahip olma yaşı düştükçe eğitimde mobil teknolojiler daha çok kullanılıyor

Çocuklar tablet, telefon ve bilgisayar kullanımını anne-babalar ile öğretmenlerden daha hızlı öğreniyor. Ancak bu materyalları eğitimde nasıl kullanacaklarını ve faydalanacaklarını bilmiyor. Mobil cihazlar, eğitim müfredatı dışında, sosyal medya, oyun, internet kullanımında yeni bir kültür değişimine sebep oluyor. Artık sadece lise değil, ortaokul ve ilkokula giden çocuklar bile her gün tablet ya da telefon kullanıyor. FATİH projesiyle dünyanın sayılı eğitimde dijital dönüşüm hamlelerinden birini gerçekleştirmeye çalışan Türkiye, mobil eğitim konusunda uluslararası konferanslara ev sahipliği yapmaya başladı.
EĞİTİMDE MOBİL DÖNÜŞÜM

Geçtiğimiz hafta dünyanın en büyük işlemci üreticilerinden Qualcomm yetkilileri ve uzmanları, mobil eğitim üzerine bir konferansta deneyim ve raporları paylaştı. ABD'den Singapur'a, Türkiye'den Mısır'a ilkokuldan liseye kadar farklı seviyelerde öğrenim gören öğrencilerin kablosuz cihazlardaki deneyimlerini anlatan Qualcomm yetkilileri, mobil cihazların zamandan ve konumdan bağımsız sağladığı fırsatları ortaya koydu. Genelde tüm araştırmaların ortak noktası, eğitim içeriğinde gönüllü katılımı artıran, öğretmen ve içeriğe odaklanan, zamandan ve mekândan bağımsız erişimi kolaylaştıran çözümler oluyor. Türkiye gibi büyük nüfusa sahip ülkelerde tek değil, farklı modeller kullanılıyor.
YASAK SEVMİYORLAR

Dünyada yapılan pek çok mobil eğitim araştırması, çocukların da büyüklerin de mobil ekran karşısında her gün daha fazla zaman geçirdiğini ortaya koyuyor. Çocuklar eğitim sisteminde yasaklardan çok, yaşam tarzına uyumlu, eğlenirken öğrenebilecekleri içeriğe ihtiyaç duyuyorlar. Üstelik öğrendiklerini sosyal ağlardan paylaşma ve geliştirme şansına sahipler. Yani sosyal ağlar ve mobil araçları tehdit olarak değil, fırsat olarak görüp eğitim sistemini ona göre geliştirmek gerekiyor. Facebook kullanımını yasaklasanız da arkadaşlarına ulaşmak için çocuklar her fırsatta kullanıma devam edecek. Onun yerine okul notlarını, öğrenci-öğretmen ilişkilerini sosyal ağ platformlarına taşıyarak çocuğun bu deneyimini pozitif uygulamalara dönüştürmek mümkün.
ZAMAN VE MEKÂN KALMADI

Eğitim artık dört duvar arasında kalmaktan çıkıyor. Çocuklar ekran karşısında geçirdiği zamanı daha fazla eğitime odaklamak için içerik yatırımlarını artırmak gerekiyor. Zaman ve mekandan bağımsız bir eğitim için içeriğin çocukların gönüllü katılımını sağlaması şart. Ailenin ve öğretmenin sürekli kontrolünün mümkün olmadığı bir platformda eğitim içeriği konusunda seçenekler artmalı. Oyunlar, sosyal paylaşımlar, gönüllü katılımla oluşturulan projeler eğitimin parçası olarak görülüyor.
TED İLE İŞBİRLİĞİ YAPIYOR
İstanbul'da düzenlenen konferans sırasında görüştüğümüz Qualcomm'un üst düzey yöneticilerinden Angela Baker, "Singapur'dan Şikago'ya kadar pek çok ülkede farklı projelerde farklı mobil cihazlardan eğitimin değişimine öncülük edecek sosyal girişimlere destek olduk. Standart eğitim müfredatı dışında her yaştan insanın değişik ilgi alanlarına yönelik bilgi ve becerilerinin artırılmasına aracılık ettik. Türkiye'de de değişik iş ortaklarıyla TED okulları ile işbirliği yapıyoruz" diye konuştu.
BİREBİR EĞİTİM GELİYOR
Qualcom tarafından açıklanan raporda mobil cihazlar birebir eğitimi destekliyor. Her çocuğun ilgisi ve yeteneklerini takip etmek kolaylaşıyor. Öğretmenler, çocuklarla iletişime zaman harcıyor. İki temel unsur öne çıkıyor: Öğretmenlerin eğitimi ve içerik yatırımı. Böylece çocukların eğilimlerini saptamak, okulda ve okul dışında etkinlik gerçekleştirmek kolaylaşıyor.
KULLANIM YAŞI DÜŞÜYOR
Yapılan araştırmalar mobil cihazların kullanım yaşının düştüğünü gösteriyor. Geçtiğimiz yıl yapılan araştırmaya göre, ABD'de 12 yıllık temel eğitim döneminde öğrencilerin ortalama yüzde 25'i mobil cihaz kullanıyor. İlkokulda bu oran yüzde 8'lere ulaşırken, ortaokulda 28'e çıkıyor. Lise seviyesinde ise yüzde 51'i buluyor. Yani o yaşta her 2 öğrenciden birinin mobil cihaza sahip olduğu görülüyor.

CİHAZLAR AKILLANIYOR
Türkiye'de telefonlar hızla akıllanıyor
Kullanım 2 yılda 3 kat arttı: Tüketici Barometresi 2014'e göre Türkiye'de 2012'de yüzde 14 olan akıllı telefon kullanımı 3 kat artarak yüzde 39'a ulaştı. Telefonları internetten alıyoruz: Araştırmaya katılanların yüzde 32'si son cep telefonlarını internet üzerinden satın aldıklarını belirtiyor.
Türkler alışverişte mobil: Türkiye'de alışveriş sürecinin herhangi bir aşamasında araştırma yapmak için akıllı telefonunu kullananlar ise yüzde 37 ile dünyanın en yüksek oranlarından birine ulaşıyor. Bu oran ABD'de yüzde 21, Almanya ve İngiltere'de ise yüzde 17. (Kaynak: www.consumerbarometer. com)
3 BOYUTLU İNTERNET
İnternette spor hareketlendi
Spor meraklılarının anlık haberlere ulaşmasında internetin önemli rolü var. Spor haberlerini anlık takip edenlerin adresi www.fotomac. com.tr kendini tamamen yeniledi. Sayfalar artık 3 boyutlu tasarımla takipçilerinin karşısına çıkmaya başladı. Canlı maç skorlarından haberlere kadar her konuda fotoğraf ve yazılar ekrandan taşacak kadar ziyaretçilerin dikkatini çekiyor.
AKILLI TELEFON
Escort küllerinden doğdu
Bir dönem pek çok kişinin ilk masaüstü ve dizüstü bilgisayarı olan Escort şimdi mobil cihazlarla küllerinden doğuyor. Escort Joye adıyla akıllı telefon ve tablet pazarına giriş yapan marka, ödül almayı da başardı. Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen ICT Summit Now Bilişim Zirvesi kapsamında düzenlenen "ICT Summit NOW DESIGN Awards" yarışmasında Escort Joye Akıllı Cep Telefonu ES501 modeli ile yılın mobil telefon ödülünü aldı. Yarışmanın halk oylaması bölümü, Facebook üzerinden sağlanan özel uygulama yardımıyla 6 bin 500'e yakın kişinin katılımıyla gerçekleşti. Yarışmaya katılan ürünler "Yazılım Arayüz Tasarımı" ve "Donanım Tasarımı" olmak üzere iki ana kategori ile alt kategorilerde değerlendirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.