Giriş Tarihi: 17.11.2014 10:56 Son Güncelleme: 17.11.2014 16:12

İstanbul, 14 şehirle birlikte BattleHack’te yarıştı

Geliştiricilerin yetenekleriyle 100.000 dolarlık büyük ödül için mücadele ettikleri BattleHack’in 2014 Dünya Finali ABD’nin San Jose kentinde gerçekleşti.

10 ülkeden toplam 14 şehirde düzenlenen BattleHack yarışmalarında birinci olan ekiplerin mücadelesi PayPal'ın Silikon Vadisi'ndeki ofisinde gerçekleşti. 24 saat süren mücadelede ülkemizi temsil eden Lords of Kebap ekibi dışında Tel Aviv, Miami, San Francisco, Toronto, Berlin, Şikago, Varşova, Sidney, Boston, Meksiko, Singapur, Moskova ve Londra'dan gelen ekipler yarıştı.

PayPal ve Braintree tarafından düzenlenen yarışmada, 24 saat içinde sosyal mesaj içeren uygulamalar geliştirmeleri istenen ekipler, kalite, fikirlerinin özgünlüğü, sunum ve zaman kullanımı gibi kriterlere göre değerlendirildi.

Yarışmaya İsrail'den katılan Shai Mishali ve Pavel Kaminsky tarafından geliştirilen AirHop isimli uygulama, yarışma birinciliğiyle birlikte BattleHack'in özel ödülü olan Viking baltasını ve 100 bin dolarlık büyük ödülü Tel Aviv ekibine kazandırdı. AirHop uygulaması, aynı ortamda bulunan kişilerin, internete bağlanamayan kullanıcılar ile wi-fi erişimi yaratarak bağlantılarını paylaşabilmesini amaçlıyor. Mobil cihazların gsm ve wifi şebekesinden bağımsız olarak sms, e-mail ve ses mesajı gönderilmesine olanak sunan AirHop, telekom dünyasının Airbnb'si olmaya aday.

İkincilik ödülünü kazanan Toronto ekibi, geliştirdiği uygulamayla nesneleri tanıyarak sesle ödeme yapılabilmesine olanak sundu.

Boston ekibinin Ebola virüsüyle mücadele için geliştirdiği uzaktan sağlık verilerini toplayan uygulama, jüri tarafından üçüncülük ödülüne layık görüldü.

Kazanan takımların yanı sıra, Boston, Tel Aviv ve Miami ekipleri jürinin verdiği özel ödüllere layık görüldü.

Mert Özcan, Toygar Dündaralp, Ahmet Turgut Katı ve Alan Sarp Yılmaz'ın oluşturduğu Lords of Kebap, Fix it isimli iOS uygulamasını 24 saat içinde geliştirdi. Türk ekibinin geliştirdiği uygulamanın sunduğu platform sayesinde katılımcılar yerel yönetimlerle bir araya gelerek yaşadıkları ya da gözlemledikleri sorunları gündeme getirebiliyor. Sorunların çözümü için bu platformda bağış yapılması ve ödenek yaratılması sağlanarak kamusal alanda yaşanan sorunların halkın katılımıyla çözülmesi hedefleniyor. Uygulama büyük ilgi görürken uygulamaya ilk talep Romanya'dan geldi.

Lords of Kebap, BattleHack'ın Nisan ayında İstanbul'da düzenlenen Türkiye ayağında Piggy Bank adlı uygulamayla dünya finalinde Türkiye'yi temsil etmeye hak kazanmıştı.

Lords of Kebap ile gerçekleştirdiğimiz röportaj:

PayPal ve Braintree Developer Network Global Direktörü John Lunn, "BattleHack'i tüm dünyadaki geliştiricilere ilham vermek, onları teşvik etmek ve yeni yeteneklere ulaşmak için yarattık. Bu macera boyunca karşılaştığımız olağanüstü yetenekli geliştiriciler ve imza attıkları muhteşem uygulamalar PayPal ve Braintree olarak bize büyük heyecan verdi" açıklamasında bulundu.

PayPal'ın EMEA bölgesinden sorumlu Startup Lideri Orkun Saitoğlu, Türkiye'nin ilk kez dahil olduğu BattleHack etkinliğinde ülkemizi temsil eden Team İstanbul'un fikrinin çok beğenildiğini ve olumlu tepkiler aldığını söyledi. BattleHack 2015'te İstanbul'un yine yer alması için çaba gösterdiğini belirten Saitoğlu, Türkiye'deki geliştirici topluluğunun oldukça büyük ve yetenekli olduğuna ve Hackathon kültürünün hızla yayıldığına dikkat çekti.

Orkun Saitoğlu ile gerçekleştirdiğimiz röportaj:

Hasan Genç

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.