Çarşamba 19.11.2014 00:00

Google Glass yolun sonuna mı geliyor

Google'ın uğruna servet döktüğü sihirli gözlüğü Glass, daha piyasaya çıkmadan tarih mi oluyor?

Herkes, Google Glass'ın artık test sürecini bitirip resmen satışa çıkmasını beklerken, Glass cephesinden gelen haberler durumun çok iç açıcı olmadığını ortaya koydu.
Genel olarak, insanların sosyal yaşamda cyborg gibi dolaşmasına hala alışamayan toplumun eleştirilerini alan Glass aynı zamada mahremiyet konusunda da büyük eleştiriler alıyordu. Hatta ABD'de ve Avrupa'da pek çok sosyal alanda Google Glass kullanılmasının yasaklandığını hatırlarsınız.
Yeni gelen haberlere göre Google Glass için uygulama geliştiren pek çok yazılımcı da havlu atmış ve projelerini iptal etmiş durumda. Bunların arasında, Google'dan 10 bin dolarlık yaratıcılık ödülü alan bir geliştirici de bulunuyor. Glass üzerinde çalışmanın yeterince kazanç getirmeyeğini hesaplayan yazılımcıların projelerini birer ikişer iptal etmesi de Google Glass'ın fonksiyonelliğini tehlikeye atıyor. Yeterince uygulama olmadan piyasaya çıkacak bir Glass ise, ölü doğmuş olacağı için dünyanın belki de en çok beklenen bu teknoloji ürünü piyasaya daha da geç çıkabilir. Hatta Google bu kötü gidişi geriye çeviremezse, projeyi iptal bile edebilir. Elbette Google, dijital gözlüğü hayata geçirmek için canla başla çalışıyor. Daha şimdiden Taco Bel ve KFC restoranları, elemanlarını eğitmek için Google Glass kullanmak üzere Google ile anlaşma yapmış durumda.

Ancak Glass'ın pahalı bir kurumsal eğitim aracı mı yoksa popüler bir dijital iletişim cihazı olarak mı piyasaya çıkacağını yakında göreceğiz zira Google cihazı onca ertelemenin ardından 2015'te artık piyasaya sürmek istiyor. Biz yine de uyaralım: ABD ve Avrupa gibi coğrafyalarda bile sokakta büyük tepkiyle karşılanan Glass'ın Türkiye gibi daha konservatif toplumlarda kabul görmesi kolay olmayacaktır.

KAYNAK: Haber 7

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.