Giriş Tarihi: 24.11.2014 17:23 Son Güncelleme: 24.11.2014 17:26

Kadına şiddete karşı Vodafone-Avon işbirliği

Vodafone Türkiye, geçtiğimiz Mart ayında kadına şiddete karşı kullanıma sunduğu Kırmızı Işık uygulaması kapsamında, kozmetik markası Avon ile işbirliği yaptı. Buna göre, Avon'un tüm Türkiye'yi kapsayan geniş doğrudan satış kanalında yer alan 300 bin kişilik temsilci gücüyle 3 milyon kadına doğrudan erişilmesi hedefleniyor.

Vodafone-Avon işbirliği kapsamında, Avon'un tüm Temsilci iletişimi kanallarına Kırmızı Işık uygulamasının tanıtım bilgileri eklenecek; Avon Temsilcileri de Kırmızı Işık uygulaması konusunda kadınlara bilgilendirme yapacak.
DİJİTAL ÇAĞDA YENİ MÜCADELE YÖNTEMLERİ
Vodafone-Avon işbirliğini duyurmak amacıyla "Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü" öncesi düzenlenen basın toplantısında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, şunları söyledi:
"Vodafone Türkiye olarak, kadına yönelik şiddetin, ağır bir insan hakkı ihlali ve ciddi bir toplumsal sorun olduğuna inanıyoruz. Resmi verilere göre, her üç kadından biri eşinden şiddet görüyor. Kadınların ancak yarısı, şiddet gördüğünü başkasına anlatabiliyor. İçinde bulunduğumuz dijital bağlantı çağında, bu sorunla, yeni enstrümanlar geliştirilerek mücadele edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz Kırmızı Işık uygulamasıyla temel hedefimiz, kadınlarımızın yardım çağırmasına aracılık etmek. Kırmızı Işık uygulamamızın hedef kitlesi şiddet gören kadınlar olduğu için, uygulamayla ilgili bilgilendirmeyi de doğrudan bu hedef kitleye ulaşabileceğimiz kanallarla yapmayı uygun buluyoruz. Bu bağlamda, dünyanın önde gelen kozmetik markalarından Avon ile yaptığımız işbirliği sayesinde, Avon'un 300 bin kişilik Temsilci gücüyle 3 milyon kadına doğrudan erişmeyi hedefliyoruz. Bu işbirliğinin topluma bir örnek teşkil edeceğini düşünüyoruz. Avon ile bir adım ileriye taşıdığımız Kırmızı Işık uygulamasının, kadınların şiddete uğramasında caydırıcı ve önleyici etki yapacağına inanıyoruz."
"AİLE İÇİ ŞİDDET KONUSUNDA KADINLARIMIZI EĞİTMEK HEDEFİMİZ"
Avon Türkiye Genel Müdürü Angela Cretu ise şöyle konuştu:
"Kadınların kadınlar için çalıştığı şirket olarak uzun yıllardır dünyada kadınları etkileyen en önemli iki sorunla, yani meme kanseri ve aile içi şiddetle mücadele ediyoruz. Aile içi şiddet konusunda kadınlarımızın bilinçlenmesi, güçlenmesi ve seslerini yükseltmesi en büyük önceliklerimizden biri. Bu noktada, Türkiye'nin en büyük kadın gücü olarak, 'şiddete karşı kadın kadına destek' temasıyla birçok proje planlıyoruz. Vodafone'un bu yaratıcı ve değerli projesine destek olmak da bizim için bu açıdan çok önemliydi. Aile içi şiddet konusunda kadınlarımızı eğitmek ve güçlendirmek de en büyük önceliklerimizden biriydi. Bu nedenle, bu anlamlı projede Vodafone Türkiye ile el ele vermekten büyük mutluluk duyuyoruz."
TEK TUŞLA YARDIM ÇAĞRISI
Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, kadınların, şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Uygulama, tercihe bağlı olarak, şiddet uygulayan kişinin uygulamayı fark etmemesi amacıyla sahte bir fener ekranıyla açılabiliyor ve parmakların yukarı kaydırılmasıyla ana ekrana geçilebiliyor. Ana uygulama ekranında Alo 183 Kadın ve Sosyal Hizmetler, 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma İmdat acil numaraları tek tuşla aranabiliyor. Ayrıca, şiddete uğrayan kişi, şiddet anında yardım isteyebileceği 3 kişiyi kaydederek tek tuşla arayabiliyor. "Acil SMS Salla-Uyar" fonksiyonunun açılmasıyla birlikte, uygulama arka planda çalışırken, telefonun sallanmasıyla acil SMS gönderilebiliyor. Harita ekranında, kullanıcıya en yakın Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı birim ve Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi gösteriliyor.
EN FAZLA İLGİ İSTANBUL'DAN
Verilen bilgiye göre, Kırmızı Işık uygulaması, kullanıma açıldığı Mart ayından bu yana, 7 ayda 7 bin 296 indirilme oranına ulaştı. Kırmızı Işık uygulamasını indirenlerin illere göre dağılımı, İstanbul'da yüzde 37, Ankara'da yüzde 18, İzmir'de yüzde 8, Adana'da yüzde 3 ve Antalya'da yüzde 3 olarak kaydedildi. Salla-Uyar özelliği 3 bin 689 kez aktive edildi. Gelecek bir yılda, uygulamanın, şiddete maruz kalan kadınların en az yarısına kullandırılması hedefleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.