Çarşamba 26.11.2014 00:00

iPad satışları ilk kez düştü!

iPad satışları çıktığı günden bu yana ilk 2014 yılında düştü.

Son yıllarda akıllı telefon pazarında olduğu gibi tablet pazarında da Android cihazların hakimiyeti söz konusuydu. Apple'ın pazar payı sürekli düşmesine rağmen şirketin satışları her yıl azar azar da olsa artmıştı.
Ancak pazar araştırma firması IDC'nin son raporuna göre, bu yıl iPad için işler eskisi kadar yolunda gitmiyor. ICD, 2014 sonuna kadar toplam 64.9 milyon iPad satışı olacağını tahmin ediyor. Bu sayı da, 2013'e göre %12.7'lik bir düşüşü ifade ediyor.
Tablet pazarının genel olarak önceki seneye göre pek başarılı olmadığını da söyleyelim. 2012 ile 2013 arasında dünya genelinde tablet satışlarında görülen artış %52.5 iken, bu sene yıllık bazda yalnızca %7.2 oranında bir artış gözlenecek.
Bu düşüşün sebebi olarak da insanların tabletler yerine son çıkan akıllı telefonları tercih etmesi gösteriliyor. Tabletlerin dönüşüm zinciri ise bilgisayarlar yerine tercih edilmeleri şeklinde vuku buluyor. Daha önceleri sektörün önde gelen isimleri, kullanıcıların 2-3 yılda bir tabletlerini değiştireceklerini öngörmüştü ancak sonuçlara bakıldığında, tüketicinin mevcut cihazları mümkün olduğunca uzun süre kullanmaya çalıştığı görülüyor.
Apple bazında bu sonucun ortaya çıkmasının sebebi de, şirketin eski tabletlerini de en yeni iOS sürümlerine güncellemesi ve cihazların da güncellemelere olumlu yanıt vermesi gösteriliyor. Ek olarak tüketicinin daha önce tablette yaptığı birçok işlemi artık akıllı telefonlarında yaptığı da biliniyor. Ek olarak phablet sınıfındaki büyük ekranlı akıllı telefonların popülerliği de tablet satışlarındaki düşüşün önemli sebeplerinden biri olarak düşünülüyor. Hem telefon hem de tablet almak yerine, bir phablet almayı tercih eden ciddi bir kesim bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.