Pazartesi 01.12.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 01.12.2014 15:24

Kredi kartlarında yeni devir

Ar-Ge çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Denemeler başladı.

Kredi kartlarında finansal işlemleri gerçekleştirmek için parmak izi ya da retina tarayıcısı kullanılması yönündeki araştırmalar dünya çapında devam ediyor. MasterCard, Zwipe iş birliği ile biyometrik kimlik doğrulama ve temassız ödeme teknolojisini birleştiren dünyanın ilk parmak izi tabanlı kredi kartını duyurdu. Bu kart sensörler yardımıyla bir saniye içinde parmak izini depolanmış haldeki kullanıcının parmak iziyle karşılaştırabiliyor. Bazı Norveçli bankaların test için kartı kullandığı belirtildi.

Araştırmacılar aktif kredi kartları içinde biyometrik teknolojiyi entegre etmek için çalışıyor. Küresel araştırma danışma organı FIDO (Fast Identity Online) biyometrik tabanlı kredi kartı ödemeleri için çözüm yoluna odaklanmış durumda. FIDO bir endüstri konsorsiyumu, kurucuları arasında PayPal ve Lenovo gibi önemli şirketler bulunuyor. 2007'de OTP (One Time Password/Tek kullanımlık şifre) ve güvenlik anahtarı geliştirdi. FIDO bu yıl Alibaba ve Visa gibi büyük şirketlerden araştırmacıların katılımıyla parmak izi tanıma ve doğrulama süreçlerini üzerine yoğunlaşmaya başladı.

FIDO anasayfasında bir kimlik doğrulama yöndemi gösterilmekte. İnsanlar FIDO'nun anasayfası aracılığıyla ürünleri online olarak satın aldığında, kimlik doğrulaması için parmakizi tanıyan mobil cihazdan ödeme tutarı bildiriliyor. Bu teknolojiler henüz ticari değil, Visa veya MasterCard gibi küresel kart şirketleri benzer bir yöntemi kullanabilir. FIDO parmak izi tanıması ötesine geçmek, ses veya retina kullanarak yeni bir doğrulama yöntemi geliştirmek üzerine planlar yapıyor.

Tüm bunlara karşılık yerel finans sektörü bu konularda pasif. Bazı şirketler bu konuda karşı çıkıyor. Yerel şirketlerin pazar hakimiyetini kaybedeceği söyleniyor. Endüstri içinden bir kaynak konuyla ilgili olarak şunları söyledi;

"Yabancı şirketlerin aktif bir biyometrik bazlı ödeme platformu kurmak istediğini biliyorum. Bu durum yerel finansal şirketlerin muhafazakar yönetim politikalarından kaynaklanan hassas bir konu haline gelebilir. Diğer taraftan biyometrik araştırma bizim için büyük bir yük getirmektedir."

Hasan Uğur Nayır

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.