Cuma 05.12.2014 00:00

7. Bilişim Teknolojileri Zirvesi başladı

Her yıl İTÜ İşletme Mühendisliği Kulübü tarafından düzenlenen 1000’e yakın kişinin katılımıyla ve internet üzerinden yaklaşık 30.000 kişinin canlı olarak izlediği Bilişim Teknolojileri Zirvesi bugün İTÜ Maçka Yerleşkesi, Yabancı Diller Yüksekokulu’nda Mustafa Kemal Amfisi’nde başladı.

Mert Uykuseven
Userspots, İTÜNOVA, Publik, Spotify Türkiye, byGO, Keiretsu Forum Türkiye, Monitese, Paylas.com, Kafe Pi ve Bilge Adam gibi şirketlerin CEO ve yöneticilerinin konuşmalarıyla start alan organizasyona üniversite öğrencilerinin ilgisi yoğun oldu.
BTZ'nin kurucusu Harun Ünlüsoy, teknolojinin ve dijital pazarlamanın öneminden, inovasyonların nasıl ticari bir girişim haline dönüşebileceğinden bahsetti. Userspots'un CEO'su Mustafa Dalcı ile birlikte 15-14 yaşlarında web tasarımı hakkında Minnnimal adlı bloga sahip Nurçin Özer, Ertekin Erdin, günlük hayatta kullandığımız mobil uygulamalar, web sitelerindeki tasarımlar hakkında konuştu. Mustafa Dalcı; "Teknolojinin hayatımızın her yerinde olduğu bu dünyada, o uygulamanın, sitenin işlevinden çok tasarımı da insanlar için bi' o kadar da önemli." diye konuştu.
İTÜNOVA TTO'nın CEO'su Ercan Çitil, İTÜ ARI Teknokent'te ve İTÜ bünyesinde girişimcilik faaliyetleri için geliştirdikleri İTÜ Ginova ve İTÜ Çekirdek programları hakkında bir takım bilgiler verdi. Genç girişimciler için sağladıkları AR-GE çalışmaları, ofis tahsisi ve yatırımcılarla buluşturma gibi yardımlar ile genç girişimcileri topluma kazandırmaya çalıştıklarını da dile getirdi.
Publik'in CO-Founder'ı Volkan Çağsal, globalleşen dünyada reklamcılığın öneminden bahsetti. İnternet üzerinde yayın yapan milyonlarca sitenin, reklamverenler ve kullanıcılar arasındaki iletişimin öneminden, bir kullanıcının ilgi alanlarını girdiği siteler, bir site üzerinde en çok yoğunlaştığı kategoriler bazlı verilere dayanarak kullanıcıya onlara uygun reklamların gösterilmesiyle ilgili çalışmalarından bahsetti. Spotify Türkiye'nin CEO'su Ergül Çivi, müziğin toplum üzerindeki etkisinden, teknolojiyle beraber gelişen müzik endüstrisinin ticarileşme çalışmalarından bahsetti. Çivi aynı zamanda insanlardaki korsan müzik dinleme, indirme alışkanlıklarını da kırdıklarını dile getirirken, ücretsiz sundukları serviste yayınladıkları reklamların ücretlerinin %75'inin telif hakları için sanatçılara ödediklerini de söyledi. ByGO'nun CEO'su Olcay Özkan'da Volkan Çağsal'ın reklamcılık hakkında söylediklerine ekleyerek, reklamcılığın biraz da yaratıcılıktan çok gerçek hayatı baz alarak yapılmasının öneminden bahsetti. Bazı reklam ajansları sadece kullanıcı verileri, sanal bilgilerden yola çıkarak hazırlanan reklamların, reklamverenleri mutlu etmediği ve reklamverenin tam istediği gibi olmadığını, bunun sebebinin de reklamcılıkta önemli olan gerçek hayattan esintilerin bi' nebze eklenmesi olduğu hakkında konuştu.
Bilişim Teknolojileri Zirvesi, yarın Sahibinden.com, Bilge Adam, MedyaNet, Kllektif İnteraktif, Skyatlas, LC Waikiki, Visionteractive, Batesmotelpro, Onedio, Blank Mag, Reklamstore, Doğuş Holding, Mobilike, VNGRS, Seamless, Wissen Akademi, Turkcell Superonline, Konsepto Creative, The Agency, SoMedya gibi şirketlerin CEO ve yöneticilerinin konuşacağı panellerle devam edip, saat 19:30'da başlayacak olan Sosyal Medya Ödülleri Ödül Töreni ile son bulacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.