Cumartesi 06.12.2014 00:00

Twitter ve Facebook 'öldürüyor'

Direksiyonda, sosyal medya ile haberleşirken yapılan kazalar alkollü araç kullanırken yapılan kazaların önüne geçti.

İspanya'da direksiyonda haberleşmeden ölenlerin sayısı alkollü araç kullananların sayısını geçmeye başladı. Whatsapp, Facebook ve Twitter mesajlarının yarattığı ölümcül kazaların sayısı İspanyol halkında büyük endişe yaratıyor.
İspanya İçişleri Bakanlıği tarafından yapılan bir araştırmada, ülkede geçen yıl meydana gelen 85 bin 519 trafik kazasının 34 bininin çoğunluğunun direksiyonda sosyal medyada haberleşme nedeniyle olmak üzere aşırı dikkatsizlik sonucu gerçekleştiği belirtildi. Bakanlık bu tür kazaların yüzde 52'sinin ölümle sonuçlandığına dikkat çekerek gençlerin araç kullanırken Whatsapp,Twitter ve Facebook gibi sosyal iletişim araçlarından uzak durmasını istedi. Sosyal medyada haberleşme sonucu trafikte hayatını kaybeden İspanyolların yaş ortalamasının 34 altı olduğuna da işaret edilen araştırmada ani bir kazanın meydana gelmesi için 5 saniyelik dikkatsizliğin yeterli olduğu hatırlatıldı.

Bakanlık tarihinde ilk defa sosyal medya kazaları için "Bazen yüzde 99 dikkat bile yetmeyebilir" başlıklı özel spot reklamlar hazırlayarak bunları görsel ve yazılı medyada yayınlamaya başladı. Sosyal medyayı yoğun şekilde kullanan gençler ise " #stopchatear", başlığı altında örgütlenerek direksiyon başında telefonunu kapatarak mesajlaşmaya hayır dediler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.