Cuma 12.12.2014 00:00

Merak edilen özellik Facebook'a gelebilir

Beğeni sayınız arttıkça mutlu olursunuz. Ya tersi olsa?

Popüler sosyal paylaşım platformu Facebook için birçok yeni fikir masada. Bu fikirlerden bir tanesi de Dislike, yani beğenmeme seçeneği. Aslına bakarsanız, bu konu hakkında daha evvel de birçok haber gelmiş ve biz de sizlerle paylaşmıştık.

Facebook, insanların Like butonu kullanmaktan hoşlandığını düşünüyor. Bu, Like sayısı yüksek olan kullanıcıları da memnun ediyor çünkü. Ancak Dislike seçeneğinin de moral bozukluklarına yol açabileceği ve Facebook'un cazibesinin düşmesine sebep olabileceği endişesi var. Yine de Dislike seçeneğinden vazgeçilmiş değil.

Faebook'un patronu Mark Zuckerberg, geçtiğimiz günlerde bir söyleşiye katıldı ve sorulan sorular arasında bu da vardı. Zuckerberg, sempati duyma veya empati kurmak için Like butonunun önemli olduğunu, ancak dislike seçeneğinin olumsuz sonuçlar doğurabileceğini düşünüyor. Yine de "dislike hakkında düşünüyoruz" demeyi ihmal etmemiş. Ancak bunun bir buton olarak değil de farklı bir şekilde hayata geçirilme olasılığı da var.

Zuckerberg, Facebook'ta yer alan birçok kişinin gerçek isimleriyle bu platformu kullanmasının da Facebook kültürü için çok önemli olduğunu ekliyor.

Peki siz ne dersiniz? Sizce beğenmeme seçeneği olmalı mı?

Mahmut Saral

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.