Giriş Tarihi: 27.12.2014 11:16

Google Chrome Mobilde Yükseliyor

Geride bırakmak üzere olduğumuz yıl boyunca mobil dünyanın her alanında rekabet tüm hızıyla sürüyor

2014 yılının son günlerinde, 12 ayın bilançosu sayılabilecek veriler netleşmeye başladı. Geride bırakmak üzere olduğumuz yıl boyunca mobil dünyanın her alanında rekabet tüm hızıyla sürdü. Bu alanlardan biri olan mobil tarayıcılar olarak ddikat çekti. Netmarketshare'in verilerine göre, bu pazarda da artışlar, düşüşler ve sıralama değişimleri yaşandı.

Safari yine zirvede

Apple'ın Safari'si 2014 yılını da zirvede kaparken, Google'ın hem iOS hem Android için sunduğu Chrome tarayıcısı üçüncü sıradan ikinciliğe yükseldi. Safari'nin pazar payı 2014 yılı başında yüzde 55'ler seviyesindeyken yılı 10 puanlık kayıp ile 45 sınırında kapattı. Google Chrome ise yüzde 10'lar ile başladığı 2014'te iki kattan fazla bir artış ile 21'in üzerine ulaştı.

Android tarayıcı azalıyor

Android'in varsayılan tarayıcısı ise kan kaybetmeye devam ediyor. Google Chrome'un yükselişi doğrudan Android Browser'in kullanım payından götürüyor. Android tarayıcı yüzde 23.50'den yüzde 19'lara gerilemiş durumda.

Opera Mini ikiye katladı

Yılın kazançlı çıkanlarından biri de Opera Mini tarayıcı oldu. 2014 yılı başlarında yüzde 4 civarındaki payını iki katına çıkaran tarayıcı, yüzde 8'lerin üzerinde bir oranla 2015'e umutla giriyor. Bakalım yeni yılda mobil alanda tarayıcı rekabeti nasıl gelişecek?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.