Cuma 02.01.2015 00:00

En çok Facebook ve Youtube arandı

Dev arama motoru Google'da geçtiğimiz son 6 ayda en çok Facebook ve Youtube arandı.

Dev arama motoru Google'da geçtiğimiz 6 ayın raporu yayınlandı. "İnternet" kategorisinde "Google", "Twitter", "Hotmail", "Vodefone" ve "Turkcell" aramalarda ilk sırada yer alırken, "Türksat 4a", "Iphone6", "Turksat" yükseliş gösteren aramalar oldu.
EN ÇOK "GALATASARAY" ARANDI
"Spor" kategorisi incelendiğinde, bu dönemde en çok aranan kelimeler sırasıyla "lig", "Galatasaray" ve "ligtv" olurken, bu alanda en çok çıkış gösteren aramalar "Chelsea-Galatasaray maçı", "Chelsea Galatasaray", "osm", "Dünya Kupası 2014" oldu. Söz konusu kategoride "Fenerbahçe" 5. sırada yer alırken, "Beşiktaş" ise 8. sırada kendine yer buldu.
BÜYÜKŞEHİRLER NE ARADI?
İstanbul'daki internet kullanıcıları en çok "Facebook", "Youtube", "Google"ı ararken, "Kiraz Mevsimi", "Medcezir" ve İzlesene" kelimeleri en çok çıkış gösteren aramalarda ilk sıralara yerleşti. İzmirli internet kullanıcılarının aramalarında "Facebook", "Youtube", "Google" sıralaması gerçekleşirken, Ankaralı internet kullancıları "Facebook", "Youtube", "Ankara" kelimelerini aradı.
HANGİ AY NE ARANDI, EN ÇOK ÇIKIŞI NE YAPTI?
Son dönemde Google'daki aramalar aylık periyotlar halinde ise şu şekilde gerçekleşti:
- 1 Ocak-1 Şubat: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok aranan kelimeler, "Arkadaşım Hoşgeldin", "Recep İvedik 4", "takdir teşekkür hesaplama" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Şubat-1 Mart: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "seçim sonuçları", "Survivor", "Recep İvedik 4" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Mart-1 Nisan: "Facebook", "Youtube", "Face" en çok arananlar, "seçim sonuçları", "Dailymotion", "İzlesene", en çok çıkış yapanlar.
- 1 Nisan-1 Mayıs: "Facebook", "Youtube", "e-okul" en çok arananlar, "Soma", "izlesene com", "Dailymotion" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Mayıs-1 Haziran: "Facebook", "Youtube", "e-okul" en çok arananlar, "Soma", "takdir teşekkür hesaplama", "anneler günü" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Haziran-1 Temmuz: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Dünya Kupası", "ÖSYM", "osym" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Temmuz-1 Ağustos: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Kiraz Mevsimi", "Kaçak Gelinler", "Ulan İstanbul" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Ağustos-1Eylül: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Türksat", "Kiraz Mevsimi" ve "kyk" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Eylül-1Ekim: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Medcezir", "Kurtlar Vadisi", "aöf" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Ekim-1 Kasım: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Bu Tarz Benim", "e okul", "Medcezir" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Kasım- 25 Aralık: "Facebook", "Youtube", "Ankara" en çok arananlar, "e okul veli", "kpss tercih", eokul" en çok çıkış yapanlar.
HABER, GÖRSELLER VE YOUTUBE'DA NELER ARADIK?
Google'ın istatistiklerinde "haber" kategorisinde "Facebook", "Youtube", "Galatasaray" en çok aranan kelimeler olurken, bu alanda "Kiraz Mevsimi", "seçim sonuçları ve "Soma" en büyük çıkışı gerçekleştiren kelimeler oldu.
"Görseller"de "Facebook", "tumblr" ve "bebek" aramalarda ilk sırayı alırken, en çok çıkış gösteren aramalar; "Kiraz Mevsimi", "Soma" ve "Medcezir"...
Türkiye'de bu dönemde "YouTube"da "2014", "Ahmet Kaya", "Medcezir" ve "Sıla" en çok aranan kelimeler sıralamasını oluştururken, "Kardeş Payı", "Kiraz Mevsimi" ve "tabi tabi" en çok çıkış gösterenler olarak yerini aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.