Cuma 02.01.2015 00:00

iPhone 6S üretiminde yeni gelişme

Hangi üreticinin aslan payını alacağı belli oldu mu?

Apple ve Samsung teknoloji endüstrisinin iki devi. Son yıllarda aralarındaki rekabet şiddetlendi. Patent savaşlarında karşı karşıya geldiler. Cupertino merkezli şirket, üretim konusunda Samsung'a bağlı oldu. Bunu azaltmak için TSMC ile anlaşmıştı.

iPhone 6 ve 6 Plus'ta bulunan A8 çiplerinin üretiminin büyük kısmından TSMC sorumlu. 2014'ün sonlarında çıkan raporlarda Apple ve Samsung'un yeniden anlaştığı, Samsung'un 14 nm'lik FinFET süreci ile TSMC'nin önüne geçtiği belirtildi. Şimdi ise bu durumun tersini söyleyen yepyeni bir rapor var. Lafı daha fazla uzatmadan detaylara geçelim.

2015'te neler olacak?

TSMC şu anda A8 üretiminin %70'inden sorumlu. A9 üretiminde ise büyük kısmın Samsung'a ait olacağı rivayet ediliyor. TaipeiTimes'ın raporuna göre Apple benzer aynı kurulumu Apple A9 için de yapacak. Yani aslan payı dediğimiz büyük kısım TSMC'nin olacak. Raporda TSMC'nin üretimde iyi verimler elde etmesiyle bu sonuca ulaştığı belirtiliyor.

Geri kalan kısmın Samsung veya başka şirketlere verilerek üretim sürecinin çeşitlendirilmesi ve ağır yükün hafifletilmesi söz konusu. Böylece Apple'ın çeşitlendirme ile üretim riskini en aza indirmesi mümkün olacak.

Bu rapor doğru olsa bile Samsung arka plandaki en önemli isim gibi duruyor. Eski raporlarda Güney Koreli şirketin iPhone ve iPad'lerin depolama birimi, RAM ve pilinden sorumlu olacağı vurgulanmıştı.

Hasan Uğur Nayır

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.