Giriş Tarihi: 5.01.2015

Değişimlere hazırız!

Avea İcra Kurulu Başkanı Erkan Akdemir, "Entegrasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra yetenekleri daha etkin kullanıp, değişime daha hazır hale geleceğiz" dedi

Avea İcra Kurulu Başkanı Erkan Akdemir, Türk Telekom'da entegrasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra Bireysel İş Birimi Genel Müdürü unvanını da alarak, toplam gelirlerinin yüzde 70'ini oluşturan bireysel iş biriminin sorumluluğunu da üstlenecek. 2015'te grubun yeni pozisyonuyla sektörün hareket kazanacağını belirten Akdemir, sektörün yaklaşık yüzde 35'ine denk gelen bireysel iş biriminin kendi sorumluluğu altında olacağını, şimdilik Avea binasındaki ofisinden çalışmaları yürüteceğini dile getirdi. Entegrasyon çalışmaları devam ederken bir araya geldiğimiz Akdemir, ilk kez SABAH'A konuştu. Akdemir, "Yeni dönemde satın alma ve birleşmelerle sektörde ciddi bir hareketlilik yaşanacak. 2015 yılının dünyada değişimlere gebe olacağını söyleyebiliriz. Biz artık değişimlere daha çok hazırız. Grubun sahip olduğu tüm yetenekler daha etkin şekilde kullanılacak" dedi.
GÖZÜ AR-GE EKİBİNDE

Avea Ar-Ge çalışmalarını yürütüldüğü Ümraniye binasında bizi ağırlarken, ekibin mobil uygulama ve altyapıda yaptığı çalışmalara dikkat çekti. Eğitim hayatı boyunca devletten aldığı bursla okuduğunu belirten Akdemir, kendi eğitiminden örnekler verdi: "Ülkeme karşı borcumu ödemek için bürokrasiye girdim. Devletin bürokraside insan yatırımına önem verdiği dönemde yurtdışında eğitim alma fırsatı buldum. Stratejik plan yapma, regülasyon ve yöneticilik konusunda önemli bir deneyim elde ettim." İstanbul'da işadamlarının bürokrasi konusunda önyargılı olduğunu söyleyen Akdemir, "Ankara'da bürokraside insanlar yaptıkları işe son derece bağlıdır. Gerçekten devlet özellikle maliye tarafında çok sayıda kaliteli uzman yetiştirdi" şeklinde bürokrasi hakkında bilinen ezberi bozuyor.
SIR ADANLIK FELAKETTİR

Avea'nın tepe yöneticiliğini 2009'dan bu yana yürüten Akdemir, kurumlar ve çalışanlar için en büyük afetin sıradanlaşma olduğuna dikkat çekiyor. "Servisle gelip servisle dönmek, sürekli aynı yemekhanede yemek yemek tehlikeli bir davranışın gelişmesine neden oluyor. Zihinsel tembelliğe düşmeyin. Normal mesai saatlerine takılıp kalmayın. Bizim sektörde gün o kadar hızlı akıyordu ki, stratejik planlarınız ve hazırlıklarınız olmazsa rekabet edemezsiniz" diyerek rekabet şartlarına karşı sıradışı olmanın yarattığı dinamizmi övüyor. Bu tecrübenin Avea içine yansımasından dan bahseden Akdemir şunları söyledi: "Türkiye'de Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcıları için en kapsamlı liderlik okulu bizde. Ne kadar güçlü liderler yetiştirirsek başarımız artar. Finansmanı, binaları, araçları her zaman bulursunuz, ancak kaliteli insan kaynağı yapacağınız her işte en önemli farkı oluşturuyor."
AVRUPA GERİDE KALDI!
Regülasyon konusunda Avrupa ve Amerika'nın farklı yaklaşımını sorduğumuz Akdemir, "2000'li yılların başında Avrupa ABD'ye 2 tur fark atmıştı. ABD aradaki farkın arttığını görünce düzenlemeleri gevşetti. Coğrafi sınırlamalar getirdi. AT&T gibi bir devi önce parçalara bölüp sonra küllerinden yeniden doğmasını sağladılar. Avrupa'da devlet büyüyen pazardan pay almak yerine, frekanslardan para kazanmak isteyince sonuç hüsran oldu. Frekans ne kadar genişse, toprağınız o kadar geniş oluyor."
4G KONUSUNDA ÖRNEK EVRENSEL HİZMET
Bakanlık 2015 sonunu 4G için hedef gösterdi. Sizce bu tarih mümkün mü?
2009'dan 2015'e mobil internet ve 3G belirleyici olmaya başladı. 4G ile mobil ve sabit tamamen birleşecek. 1 yıl önce bir sohbet sırasında, '1 sene çok yakın, 3 sene çok geç' şeklinde düşüncemi söylemiştim. Ortak altyapı, kaynakların doğru kullanılması için şart. Özellikle mobil frekans konusunda bu adaleti sağlamak daha önemli. Kırsal alanlarda mobil iletişim evrensel hizmet kapsamına alındı. 3 operatörün kullanabileceği 2000 kulede paylaşım için düğmeye basıldı. 1000 kulede ortak altyapı kullanıma açıldı. Şimdi yarıdan fazla yerde ortak kullanım başladı. Burada kaynaklar doğru kullanıldı. 4G için de doğru bir örnek diye düşünüyorum. Sağlıklı paylaşım olursa sorun olacağını sanmıyorum.
KARADENİZ'DE AİLE BOYU RAFTİNG
Kırşehirli Erkan Akdemir'in en büyük keyfi 3 çocuğuyla yaptığı Doğu Karadeniz gezileri. Akdemir, "Doğu Karadeniz seyahatlerinde tüm aile birlikte oluyoruz. İkizdere'de kalıp oradan diğer şehirlere, köylere ve yaylalara ulaşıyoruz. Ovit yaylasına çıkıp buralarda muhlamanın tadına varıyoruz. Fırtına Deresi'nde rafting yapıyoruz.
ÖRNEK ALDIĞIMIZ GRUP YOK!
Türk Telekom Grubu'nun entegrasyon çalışmalarında örnek bir model var mı? Süreç nasıl gelişti?
Türk Telekom'da entegrasyon süreci oldukça başarıyla sona erdi. Bireysel iş birimi grubun gelirlerinin yüzde 70'ini oluşturan bir alan. Bireysel alana dokunan her yer bizim sorumluluğumuzda olacak. Benzer şekilde kurumsal yapı da Türk Telekom altında yapılandı. Türkiye rekabet şartları, müşterilerin beklentileri ve regülasyon kararlarıyla kendine özgü bir pazar. Bu yüzden yurtdışında örnek aldığımız herhangi bir kurum ya da model yok.
SIRA DIŞI MÜZİK KEYFİ
Erkan Akdemir trafik konusunu dert etmeyecek kadar mobil ofisi aracında oluşturmuş. Bazen üst düzey yöneticilerle toplantı odası bazen de müzik keyfi için en uygun ortamı minibüsün içinde oluşturmuş. iPod'una yüklediği pek çok sıradışı sanatçı arasında bazılarının yeri ayrı. Kanadalı, İranlı, Mısırlı, Avrupalı ve daha önemlisi Anadolu'dan Rumeli'ye pek çok etnik müziğin sıkı takipçisi. Unutulan pek çok ezginin seyirciyle buluşmasına aracılık eden "Avea Sıradışı Müzik" projesine ara sıra önerilerde bulunuyor. Fırsat bulduğunda da bu konserleri kaçırmıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.