Pazar 11.01.2015
Son Güncelleme: Pazar 11.01.2015

Devler servis yarışında

Teknolojide satın alma devri bitti. İçerikten güvenliğe, yazılımdan donanıma internetten kiralama hizmetleri patladı. Teknolojik ürün fuarı CES 2015'e mobil uygulamalar ve hizmetler damga vurdu

Müzik, video ve filmleri artık internetten kiralayarak bilgisayar, cep telefonu ya da tabletimize yüklüyoruz. Güvenlik yazılımını, kamerasını veya çözümünü satın almayıp aylık servis bedeli ödüyoruz. Tüm bu servisler için Apple, Google, Amazon, Facebook, Samsung, Microsoft, Netflix, Spotify ve daha pek çok uluslararası ve yerel şirket kıyasıya yarış halinde.
İÇERİKLER İNTERNETTE
Apple AppStore, Google Play yazılım ve uygulama konusunda sıkı bir rekabete girerken, rakipler kapıda bekliyor. Apple bu alanda ekosisteme yaklaşık 7 yılda 25 milyar dolar ödedi. İnternet kuşağı için servis artık arıza değil içerik, uzaktan erişim, kiralama ve kontrol anlamı taşıyor. Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı CES 2015'e (Consumer Electronic Show) bile mobil uygulamalar ve internet üzerinden sunulan servisler rekabeti damga vurdu. Otomobiller için enerji ne demekse, teknoloji dünyası için de içerik o anlama geliyor. Çok değil, sadece 15 yıl önce servis ve yedek parça için beyaz ve elektronik eşya seçimi yapardık. Şimdi servisin anlamı akıllı cihazların arızalanmadan önce haber alınması, onarılması, içerik ve uzaktan yönetiminin mümkün olması anlamını taşıyor. Depolama hizmeti dediğinizde aklımıza sabit diskler gelirdi. Artık internet kuşağının aklına bulut geliyor. Sahip olmak yerine kiralama mantığı sadece teknoloji değil, otomobilden güvenliğe kadar her türlü iş için geçerli.
HER ŞEY MÜZİKLE BAŞLADI

Apple'ın bugün en değerli şirket olmasının arkasında uygulama ve içerik hizmetleri için kurduğu ekosistem yani sanal market yatıyor. iTunes servisi içeriğin, App Store ise yazılım yani uygulamaların 1 dolar gibi bir fiyata satılmasını sağladı. Şimdi her cihazla birlikte bir uygulama özelliğiyle hayatımızı değiştirecek kolaylıklar sunuyor. Gençliğin büyük bölümü de bunun bağımlısı oluyor. Eğer Napster gibi bir tehdit olmasaydı, müzik endüstrisi Apple iTunes üzerinden 99 cente müzik satışını kabul etmezdi. Şimdi CES 2015 Fuarı'nda bütün otomobiller ve ev aletleri için içerik ve uygulama değişiminden söz ediyoruz.

Pazarlama stratejileri değişti

CES 2015'te bu yıl yeni üründen çok servis görmeye alıştık. LG daha önce de tanıttığı WebOS 2.0 yazılımı ve yeni OLED'leri açıklarken, Netflix ile yaptığı anlaşmayı öne çıkardı. Samsung yeni kavisli televizyonlarından çok Milk uygulamasıyla fuarda öne çıkmaya çalıştı. Her ürünün her aksesuvarın yeni bir uygulamasını görmek şaşırtıcı olmadı.
Az pişmiş OLED verelim
CES 2008'de tanıtıldığında henüz laboratuvar ürünü olan OLED televizyonlar şimdi evlere girmeye hazır hale geldi. Bu yüzden her yıl evleri ve alışkanlıkları değiştirecek ürünler piyasaya çıkmıyor. Bu yıl 'yeni ne vardı' deseler, ürün yerine uygulama ve hizmetlerden söz etmek gerekecek. Yeni ürün olarak sadece yeni sürüm cihazlardan söz etmek mümkün olabilir.
CES 2000-CES 2015 5 yıl önce 10 yıl sonra
2015 yıldız ürünleri kapımızı çaldı
CES 2000 Dijital devrim zamanı!
İçerik: Dijital müzik ve video
Depolama: Sabit disk ve DVD
İşletim Sistemi: Microsoft Windows 2000
Servis: Arızalanınca gidilen yer
İnternet: Meraklısına ve iş dünyasına
Donanım: HD televizyonlar, dizüstü bilgisayarlar
Yenilik: Dijital müzik ve video medyaları
CES 2015 İnternet hayat tarzı!
İçerik: Müzik ve video sevisleri
Depolama: İnternette bulut servisi
İşletim Sistemi: Android ve iOS
Servis: Yazılım, donanım ve içerik kiralama
İnternet: Milyarlarca insan ve cihazla internete bağlı hayat tarzı
Donanım: Dokunmatik ekranlar ve bağlı cihazlar
Yenilik: Giyilebilir cihazlar, 3 boyutlu yazıcılar
3D Yazıcı Kıyafet
Tasarımcıdan halka ayakkabı

İstediğiniz kıyafet ya da ayakkabı için mağaza mağaza dolaşmaya gerek yok. Tasarımcıdan halka dönemi 3 boyutlu yazıcılarla başlayabilir. Bunun çok da uzak olmadığını CES 2015'te 3 boyutlu yazıcıların sergilendiği alanda gördük. "Fabrikadan halka satış" fiyat konusunda çığır açan bir fikirdi. Şimdi gelecek neslin terzilerine ise 3 boyutlu yazıcılarda büyük fırsat var. Yeni teknolojik olanaklarla bir çift ayakkabıyı istediğiniz tarzda ve benzersiz bir tasarımla üretmek için her şeye sahipsiniz.
Robotlar İnsansı Android
Göz kırpışından tanıdım

Fuar olur da robot olmaz mı? Beyaz eşyadan otomotive, teknolojiden iletişime her şirket, robot çalışmasını fuarlarda göstermeden yapamaz. Şu sıralar uzaktan kumanda edilen ve daha çok video çekimi yapan drone'lar dikkat çekiyor. CES 2015'te iletişim Android'ini Toshiba standında gördük. Robotun çok dikkat çekici olmasının sebebi ten rengi ve göz kırpışıyla insan davranışlarına bu kadar yakın olmasıydı. Şimdilik yetenekleri tüketiciyi karşılamaya, bilgi almaya ve yönlendirmeye yönelik çalışıyor.
Giyilebilir Teknoloji Akıllı Yüzük
Parmağıma kuş kondurdum
Giyilebilir teknolojilerin en bilinenleri Google Glass'ın yanı sıra her gün bir yenisini görmeye alıştığımız akıllı bileklik ve saatler. Şimdi bu cihazlara daha küçük boyutlarda akıllı yüzükler de eklendi. Mota firması tarafından geliştirilen akıllı yüzükle gelen bildirimler anında görülebiliyor. Kaçta eposta mesajı aldığınız, Twitter veya Facebook bildirimleri anında yüzüğünüze yansıyor. Cihazı kullanmak içinbir kez bluetooth üzerinden akıllı telefonla eşleştirmek yeterli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.