Pazartesi 12.01.2015 00:00

4K ekranlı telefonlar yolda mı?

Piyasa gözlemcilerinin yeni raporu 2015'te beklenen rekabeti gözler önüne seriyor.

Digitimes'ın sanayi gözlemcilerine dayandırdığı yeni raporuna göre, akıllı telefon üreticileri arasındaki donanım rekabeti ekran ve kamera fonksiyonlarının geliştirilmesine odaklanacak.

LG, Samsung, Oppo ve Vivo gibi şirketler 2014'te 2K ekran kullanmaya başladı. 2015'te ise 2K ekranın üst düzey modellerde standart olması bekleniyor. Fakat farklı bir raporda 2K ekran yerine Full HD ile yarışa devam ederek, performansta öne geçmeye çalışacak olan bazı üreticilerin olduğu da ileri sürülmüş.

Digitimes'ın aktardıklarına geri dönersek 2015'in 2. yarısında bazı amiral gemileri 4K ekran ile ortaya çıkabilir. Buna ek olarak kaynaklar ileri sürülerek kavisli modellerin (Samsung Galaxy S6 Edge gibi) geleceği belirtilmiş.

Bu sene kamera standartının 20 MP olacağı vurgulunanlar arasında. Selfie yaniözçekim olarak yükselen ön kameraların ise 8 hatta 13 MP'e kadar yükseleceği de iddia ediliyor. Kamera konusunda ufak bir ekleme yapalım. Çin kaynaklı eski raporlarda ve bazı analistlerin öngörü raporlarında çift kameranın da 2015'te yaygınlaşacağı belirtiliyordu.

Sizin bu seneki akıllı telefonlardan beklentileriniz nedir? Üst düzey modellerde ne olmasını istersiniz? Yorumlarınızı bizimle paylaşın.

Hasan Uğur Nayır

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.