Pazartesi 19.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 19.01.2015 07:32

Teknoloji çağının yeni hastalığı FOMO

Yeşilay, sosyal medyanın insanlarda oluşturduğu bağımlılığının 'Fear of Missing Out/ Gelişmeleri Kaçırma Korkusu' hastalığına dönüştüğünü ve bu hastalığın insanlarda kaygı bozukluğuna neden olduğunu belirtti.
Sigara, alkol ve uyuşturucu ile mücadele eden Yeşilay, teknoloji bağımlılığına da el attı. Teknoloji bağımlılığının 'FOMO' adında yeni bir fobiyi ortaya çıkardığı belirtildi. FOMO, sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusu olarak açıklandı.
Amerikan Psikiyatri Birliği'nin de üzerinde çalıştığı 'Fear of Missing Out (FOMO)' ile ilgili yapılan araştırmadan çarpıcı sonuçlar paylaşıldı. 11 ve 55 yaş arası bin 200 kişiye uygulanan araştırmanın sonuçlarına göre, kullanıcıların yüzde 40'ı, bir şeyleri kaçırdığını düşünerek sürekli sosyal medyayı kullanma ihtiyacı hissediyor.

ABD BU HASTALIĞI ARAŞTIRIYOR

Gündemi kaçırma korkusu olan FOMO, insanların sosyal medyada sürekli kalmasına yol açıyor. İnsanlara online değilken bir şey kaçırırsam korkusunu yaşatıyor. ABD, bu hastalık üzerine araştırma yapmaya başladı. Yeşilay ise en çok bağımlılık yapan sosyal medya uygulamalarını şöyle açıklıyor: "Twitter, Facebook, Whatsapp, Youtube, Google Maps, Foursquare, Instagram, Candy Crash, Flipboard."
ÇARPICI RAKAMLAR
En güvensiz hissedenler yüzde 42 ile 18-34 yaş grubu.
FOMO'ya, en çok 15-24 ve 25-34 yaş arasında rastlanılıyor.
12-17 yaş arasında eğlenceyi kaçırma hissi yüzde 48.
Yüzde 26'sı dışlanmışlık hissine kapılıyor.
Erkeklerde daha çok FOMO hastalığı gözleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.