Perşembe 29.01.2015 00:00

YouTube, Flash'ı bırakıp HTML5'e geçiş yaptı

Video paylaşım sitesi YouTube, beklenen büyük değişimin gerçek olduğunu ilan etti!

Web'in Adobe Flash'ı yavaşça geride bıraktığı bilinen bir gerçek; ancak popüler video paylaşım sitesi YouTube onu kullanmaya devam etmekteydi. Ancak YouTube blog'unda yapılan bir açıklamayla YouTube'un tamamen HTML5'e geçtiği doğrulandı.
Böylece uzun süredir Flash'ın selefi olarak değerlendirilen HTML5'i IE 11, Safari 8, Chrome ve Firefox'un son sürümlerinde YouTube'un video oynatıcısında varsayılan olarak kullanmaya başlamış olacak. HTML5, akıllı telefonlar gibi günümüzün modern platformlarında Flash'a göre daha sık destekleniyor.
YouTube mühendislik yöneticisi Richard Leider'ın YouTube blog'unda yaptığı açıklamaya göre HTML5'in "uyarlamalı bitrate" (ABR) desteği, bu standarda geçişte en önemli etkenlerden biri oldu. HTML5 sayesinde YouTube, videonun kalitesini bant genişliğine göre dinamik olarak değiştirebilecek.
YouTube'un HTML5'e geçişi, 4K videoları 60fps'de oynatmaya izin veren VP9 codec'inin kullanımına da olanak tanıyacak. HTML5 aynı zamanda videoların daha hızlı yüklenmesi, kolay video paylaşımı ve yayını için WebRTV desteği anlamına da geliyor. Tüm bu gelişmelerden tek zararlı çıkan ise Adobe ve emektar ürünü Flash olmuş gibi görünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.