Çarşamba 11.02.2015 00:00

Apple'ın piyasa değeri tarihi zirve yaptı

Teknoloji devi Apple, 710,7 milyar dolar piyasa değerine ulaşarak tarihi bir rekor kırdı. Şirket, yeni rekoruyla şu ana kadarki en değerli Amerikan firması ünvanını aldı.

ABD merkezli teknoloji devi Apple yatırımcıların yüzünü güldürmeye devam ediyor. Mali değer açısından dünyanın en büyük şirketi olan Apple'ın hisseleri 122,02 dolardan işlem gördü. Firma bu haliyle dünyanın ikinci en büyük şirketi Exxon Mobile'ın (385.4 milyar dolar) yaklaşık iki katı değere ulaştı.
Bir başka teknoloji şirketi Microsoft, 2000 yılında 600 milyar dolar değere ulaşarak en büyük Amerikan firması ünvanını kazanmıştı. Microsoft'un şu anki piyasa değeri ise 349,5 milyar dolar olarak açıklandı.
Steve Jobs'un ölümünün ardından Apple dümenini devralan CEO Tim Cook da beklentileri karşılamışa benziyor. Tim Cook, göreve geldiğinde Apple'ın piyasa değeri 350 milyar dolar civarındaydı.

HİSSELERİ DAHA DA YÜKSELEBİLİR

Böylece Tim Cook döneminde şirket piyasa değerini ikiye katlamış oldu. Uzmanlar, Apple hisslerinin 18 ay içinde 130,70 dolara yükselebileceğini öngörüyor.
Hisselerin beklenen şekilde yükselmesi halinde şirketin değeri 761,3 milyar dolara ulaşmış olacak.
2014'ün son çeyreğinde iPhone modelleri 2 yıl aradan sonra Android işletim sistemi ile çalışan akıllı telefonların toplamından daha çok satmıştı.

Bu satış rakamlarının Apple'ın başarısında hatırı sayılır bir katkısı olduğu sıklıkla dile getiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.