Perşembe 12.02.2015 00:00

RapidShare, Mart'ta kapanıyor

Bir zamanların efsanevi dosya paylaşım servisi RapidShare kapısına kilit vurmaya hazırlanıyor. Merkez İsviçre'nin Baas kentinde bulunan, kullanıcılarına yüksek kapasiteli ve üst düzey olarak dosya paylaşımları için çökmeyen bir sunucu yapısı vaat eden RapidShare 31 Mart 2015 itibariyle kapanıyor.

12 yıllık operasyonunu durduracak olan şirket, bugüne dek telif hakkı ihlali yapan film, müzik veya oyunların da paylaşılma noktası olmuş, belli bir süre sonra bu tarz telif ilintili konular söz konusu olunca önlemleri artırmış ve korsana geçit vermemesi RapidShare'in popülerliğini yitirmesine sebep olmuştu.
RapidShare'in yasal olarak doğru yolu seçmesi elbette şirketin durumunu kötüleştiren tek etmen değil. 2002 yılında kurulan RapidShare'in aldığı son darbe bulut teknolojisinden oldu. Dropbox, Google, Microsoft gibi markaların bu tarafa giriş yapması, WeTransfer gibi popüler rakiplerin gelmesi RapidShare'i gözden düşürdü.
Fiyat politikası olarak bulut servisi veren popüler servisler kadar iddialı olamayan RapidShare'in geçen yıl şirkette gittiği revizyonlar, küçülme ve re-branding de işe yaramamış olacak ki, şirket web sitesine bir not düşerek internet sahnesine veda edeceğini açıkladı. RapidShare, kullanıcılarından verilerini herhangi bir veri kaybı yaşanmaması adına Mart 2015'e kadar yedeklemelerini istedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.