Salı 17.02.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 17.02.2015 17:29

2014'te kaç adet akıllı telefon satıldı?

Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden GfK'nın 2014 yılı akıllı telefon satış raporlarına baktığımızda, rekor satış rakamları dikkat çekiyor.

Bir önceki yıla göre yüzde 23 artış gösteren satışlar ilk defa 1 milyar satış barajını geçti ve 1 milyar 228 milyon cihaz satışı gerçekleşti.
GfK'nın raporu oldukça önemli, çünkü!
Genellikle piyasadaki diğer raporlar sevkiyat rakamlarına bakarken, GfK'nın raporlarında doğrudan son kullanıcıya ulaşan cihazlara bakılıyor. Bu yüzden GfK'nın raporu son derece önemli.

Latin Amerika coştu

Avrupa pazarı başta olmak üzere gelişmiş ülkelerde doymaya başlayan pazarın lokomotifi Latin Amerika oldu. Geçen yıla göre yüzde 59 artan Latin Amerika satışları 110 milyon seviyesine çıktı. Satış hacmi ise 20.6 miyar dolardan 31.4 milyar dolara çıktı.
Asya Pasifik satışları da coştu

Çin başta olmak üzere, pek çok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkenin bulunduğu Asya Pasifik pazarında yüzde 55'lik artış gerçekleşti.
Çin ve Batı Avrupa'da daha sakin büyüme

Yüzde 11 büyük bir pay olsa bile, diğer bölgelere göre Çin ve Batı Avrupa'daki rakamların biraz küçük kaldığını görüyoruz.
2015'te pazar biraz durulacak
Milyarlar telefonun satıldığı pazar, artık belli bir doyum noktasına ulaştı. Özellikle bundan 2 sene evvel çıkan telefonların bile hala başarılı bir performans sergilemesi, pazardaki doyum noktasını artıran etmenlerden.
GfK'ya göre 2015'te yine yüzde 14'lük bir büyüme gerçekleşecek fakat bu büyüme geçmiş yıllara göre oldukça az bir rakam olacak.
150 dolar altı segmentinde daralma öngörülürken, ayrıca 100 dolar altı segmentin de yükseliş göstermesi bekleniyor.

EN ÇOK İNDİRİLEN OYUN VE UYGULAMALAR - TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.