Çarşamba 18.02.2015 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 19.02.2015 10:43

Facebook ofis açacak mı?

Webrazzi'nin düzenlediği E-Ticaret '15 bu yılda Facebook, BKM Express, n11.com, Kliksa, LC Waikiki, Trendyol gibi e-ticarette öne çıkan şirketlere ev sahipliği yaptı.

BKM Express ile başlayan etkinlikte, temel konu olan E-Ticaret'in dünya ve Türkiye üzerindeki etkileri, geri dönüşleri, stratejileri konuşmacılar tarafından aktarıldı. Yoğun hava şartlarına rağmen etkinliğe ilgi yüksek oldu.
E-Ticarette müşteri deneyimiyle rekabette farklılaşma konulu söyleşide Genesys'in Orta Doğu ve Türkiye Pazarlama Yöneticisi Atalay Aktaş; "Müşterile hangi kanalı kullanırsa kullansın, 'omni-channel' yani çok boyutlu çözüm ile karşılaşmalı" şeklinde konuştu ve kullanıcıların daha çok müşteri deneyimine önem verdiğini ve daha iyi bir deneyim için daha fazla ücret ödemeye hazır olduğunu dile getirdi.
Metrics 34'ün Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam, televizyon reklamlarının online satışlara dönüşümünü nasıl ölçeriz? konulu söyleşisinde, artık online çalışan e-ticaret sitelerinin de televizyonlara verdiği reklamlar sayesinde online oldukları kadar offline da satışları arttırmaya yönelik müşteri deneyimlerini geliştirdiklerini söyledi.
Sneloop'un Kurucu Ortaklarından Cem Hürtürk, e-ticaret siteleri için e-posta pazarlaması hakkında ipuçları verdi. Hürtürk, siteyle etkileşimde bulunan veya potansiyel müşterilere gönderilen e-postalar hakkında konuşmadan önce şirketin e-posta listesindeki kişi sayısı değil, kitlenin kalitesi hakkında konuştu ve e-posta listesindeki kişilerin çokluğu veya hedef kitlesinin yüksek olmasından çok geri bildirimi ve etkileşimi yüksek olmanın daha önemli olduğunu vurguladı.


LC Waikiki'nin E-Ticaret Direktörü Salih Yılmaz, LC Waikiki olarak e-ticarete biraz geç katıldıklarını fakat rakiplerine göre hızlı ilerleme kaydettiklerini söyledi. 73 milyon tekil ziyaretçi aldıklarını söyleyen Yılmaz, geçen seneye oranla %45 büyüme kaydettiklerini, %39 tablette ve %6,5 mobilde trafik aldıklarını, e-ticaretteki cirolarının %25'ini mobilde, %20'sini de tablette aldıklarını da ekledi.
Facebook'un Türkiye Ülke Müdürü Fırat Dirik, e-ticarette Türkiye'deki hacimlerinin yeterli olduğunu ve insanların Facebook'taki reklamlara olan etkileşiminin mobil cihazlardan daha fazla olduğunu söyledi. Arda Kutsal'ın "Türkiye'de ofis açmayı düşünüyor musunuz?" sorusuna da "Önümüzdeki bir süre açmak gündemimizde yok" cevabını verdi. Dirik, aylık 37 milyon aktif tekil kullanıcı trafiğinin, 30 milyonunun mobil cihazlardan olduğunu söyledi ve geçen sene 9.5 milyon olan günlük mobil kullanıcı sayısının bu yıl 19 milyona ulaştığını açıkladı.
Mert Uykuseven / Sabah.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.