Çarşamba 18.02.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 18.02.2015 10:19

Samsung Z2 Tizen iddialı geliyor

Dev marka Samsung birkaç yıldır Tizen üstünde çalışıyor, ama şirketin ilk Tizen'li akıllı telefonu Z1 piyasaya sürmesi geçen ay gerçekleşti. Cihaz 14 Ocak'ta Hindistan pazarında, 3 Şubat'ta ise Bangladeş'te tüketiciyle buluştu.

O veya bu şekilde ancak Z1 geç çıkmasına rağmen (Beklenenden daha geç çıktı) çeşitli bölgelerde şaşırtıcı derecede başarılı oldu. Bundan sonra Samsung ise 2. telefon için çalışmalara başladı. En azından yeni bir iddia böyle olduğunu ileri sürüyor.
Tizen'in gücü adına
Son raporlara göre Z1 Hindistan'da çıktığından beri 100 bin üstünde, Bangladeş'te ise yaklaşık olarak 20 bin civarında sattı.
Şimdi bu rakamlar Samsung tarafından kaydedilmiş gibi olabilir. Fakat işin başka bir boyutu var. Bangladeş'te mobil pazarda her ay 500 bin civarında cihaz satışı oluyor. 20 binlik Z1 satışı ise 2 hafta içinde gerçekleşti. Bu rakam toplam telefon satışlarının %4'ü demek. Aslında etkileyici bir satış başarısı.
Tizenindonesia.blogspot.co.uk sitesinin taptaze raporuna göre Samsung yeni Tizen'li telefon üstünde çalışıyor. Z1'in beklenmedik başarısının görüldüğünü belirtiyor. Kaynaklara göre yeni Tizen'li telefon muhtemelen Z2 olacak. Rapordaki kaynaktan farklı olan bir kaynak ise Z2'nin gerçek bir fiyat/performans canavarı olacağını ileri sürüyor. Bu da işin diğer bir boyutu.
Hasan Uğur Nayır / Teknokulis

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.