Pazartesi 09.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 09.03.2015 22:42

Apple akıllı saat Watch'ı tanıttı! İşte Apple Watch ve MacBook özellikleri ile fiyatları

Ve beklenen lansman yapıldı. Apple, merakla beklenen iki ürünü olan Watch ve MacBook modellerini tanıttı. İşte Apple Watch özellikleri ve fiyatları ile MacBook özellik ve fiyatı... Sabah.com.tr sizin için oradaydı...

Timur SIRT / BERLİN
APPLE SAATİ İLERİ ALDI

Apple Watch 38 mm ve 42 mm ekranla 349 dolardan 10 bin dolara ulaşan fiyatıyla 24 Nisan'da satışa çıkıyor. 12 inç ekrana ve 900 gram ağırlığa sahip yeni MacBook altın rengiyle dikkat çekiyor
İlk kez çeçtiğimiz yıl Eylül ayında tanıtılan Apple Watch vitrine Nisan'ın ilk haftası vitrinlerdeki yerini alacak. Kalp ritmini, mesajları, adres tarifi yapan Apple Watch detayları belli oldu. Apple yeni akıllı saati Spor, klasik ve özel tasarım gibi 3 farklı modelle çıkıyor. Apple Watch Sports başlangıç fiyatı 38 mm ekran 349 dolar, 42 mm ekran 399 dolardan 24 Nisan'da 9 ülkede satışa çıkıyor. Çelik kayışlı Apple Watch 549 dolardan 1099'a kadar değişen fiyatla satışa çıkıyor. Türkiye'de ne zaman satılacağı henüz belli değil.
Apple Watch 38mm ve 42 mm iki farklı ekran boyutu standart ve spor modeli 349 dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Özel tasarım 18 ayar altın kaplama gövdeye sahip Apple Watch Edition 10 bin dolar fiyatıyla vitrine çıkması bekleniyor.
ALTIN RENGİ MACBOOK

Apple yeni 900 gram ağırlığa ve 12 inç ekrana sahip yeni MacBook'u da tanıttı. iPhone'larda olduğu gibi altın, gümüş, gri 3 farklı renkte 10 Nisan'da Türkiye'de de satışa çıkıyor. 256 GB yeni MacBook 4 bin 299 TL, 512 GB depelama kapasitesine sahip MacBook 5 bin 299 TL olacak.


İKİ FARKLI EKRAN VAR
Apple Watch 2 farklı ekran boyutuyla 38 milimetre ve 42 milimetre ekrana sahip. Saati kurarken kullanılan çark artık navigasyon için kullanılıyor. Akıllı telefonlar kadar büyük ekran olmadığı için akıllı saatin kullanımını basitleştirecek başka bir sihirli dokunuşa ihtiyaç var. Bu konuda en eski geleneği bu çarkı kullanarak çözüyor.

349 dolardan başlıyor
* Apple'ın akıllı saati 3 farklı modelle geliyor: Çelik kayışlı Apple Watch, Apple Watch Sport, and the Apple Watch Edition.
* Standart ve spor modeli alüminyum metal olarak gelirken, Edition modeli 18 ayar altın gövde ve safir kristal ekranla piyasaya sürülecek
* Apple Watch klasik saatlerdeki kurma çarkı navigasyon butonu olarak kullanılıyor. Diğer tuş da ekranı aktif hale getirmek için kullanılıyor.
* 38 mm (1.5 inç) ve 42 mm (1.7 inç) boyutunda iki farklı ekran modeli var.
* Apple Watch iPhone üzerinden internete bağlanıyor. Bluetooth üzerinden yapılan bağlanan saat için iPhone 5, iOS 8.0 ve üstü cihaz olması gerekiyor.
* 349 dolara satılması beklenen Apple Watch, özel tasarım Edition serisinin 5 bin dolara kadar çıkması bekleniyor.
* 6 farklı kayış kullanılıyor. Plastik, deri ve metal alaşımların kullanıldığı farklı tasarımlarda kayışlar saate şıklık katmak için tasarlanmış.
* Adım sayar, hız, kalp ritmi, vücut hareketi ölçer gibi farklı algılayıcılar bulunuyor. Ancak pek çok akıllı saatte olan GPS bulunmuyor.

* Apple Watch arka kısmına dokunduğunuz anda bildirimler ve anlık hislerinizi paylaşabiliyorsunuz.


28.1 MİLYON AKILLI SAAT
Giyilebilir cihazların oranı akıllı saat ve bileklik satışlarıyla her yıl katlanarak artıyor. Akıllı telefon markalarının giyilebilir teknolojilere ilgisi uzun süredir devam ediyor. Apple Watch'ın 2015 yılında 15.4 milyon adet piyasaya sürüleceği tahmin ediliyor. Diğer rakiplerin toplam satışının 12.7 milyon adet olması bekleniyor. Strategy Analytics raporuna göre Apple Watch dışında kalan markaların pazarı 12.7 milyon adete ulaşması bekleniyor. 2014 yılında 4.6 milyon satılan akıllı telefon pazarı yüzde 511 oranla zıplamayla 28.1 milyona ulaşması bekleniyor.

Göğüs kanseri ve astım takip edilecek
Apple üniversiteler ve uzman sağlık kuruluşlarıyla yaptığı anlaşmalarla medikal araştırmalara katkı sağlamak için ResearchKit uygulaması tanıttı. 900'den fazla sağlık uygulaması AppStore'da yer alıyor. Apple araştırma verilerini asla takip etmediğini vurguluyor. Parkinson, göğüs kanseri ve astım konusunda farklı araştırma uygulamaları kullanılıyor. Parkinson hastalarına yürüme ve ses testleri uygulanarak bilgi alması sağlanıyor. Bu araştırma sonuçları açık kaynak olarak paylaşılacağı da açıklandı.

Uçak bileti ve Instagram saatinizde

Apple akıllı saatini tasarlarken en büyük avantajını AppStore gücünü kullanarak garaj veya otel odasının kapısını açarken bile kullanılmasını sağlıyor. Medya kuruluşları Apple Watch için özel olarak hazırlanmış geliştirici platformuna hazırlık yapılacak. Otel odasının kapısını açarken, Instagram, Twitter, Uber gibi popüler uygulamaları Apple Watch ekranından kullanılacak. Bu sayede tuttuğunuz takımın maçlarını, uçak biletinizin detaylarını ve her uygulamayı Apple Watch ekranından takip etmek mümkün olacak. Ayrıca Siri ile konuşarak hava durumu ve istediğiniz konuda not almanızı da sağlıyor. Ayrıca şu anda sadece ABD'de geçerli olan Apple Pay uygulamasıyla ödeme yapmak mümkün olacak.


MacBook'a kelebek ve altın dokunuşu
Apple iPhone gibi altın ve gümüş renklere bürünmüş, 13.1 mm inceliğinde ve 1 kilonun altına düşen 12 inçlik yeni MacBook'u da tanıttı. 900 gramlık yeni MacBook'un anakartı yüzde 67 daha küçültülmüş ve 12 inçlik retina ekranıyla dikkat çekiyor. İçinde hiç fan kullanılmayan yeni MacBook iPhone tasarımlarında olduğu gibi Altın (Gold), Gri Space Grayve gümüş (Silver) renklerde 4 bin 299 TL'ye satılacak. Üst işlemcilerle 5bin 299 TL fiyatıyla 10 Nisan'da satışa çıkıyor. Intel Core M işlemcinin kullanıldığı MacBook 9 – 10 saatlik pil ömrü ile tüm gün kullanılıyor. Ayrıca tuşlar kelebek dokunuşu adı verilen yeni bir teknoloji ile hazırlanan yeni klavye ve dokunmatik dörtgen teknolojisiyle dikkat çekiyor.
YAKIN ZAMANDA ÇIKARTILAN GALAXY S6 DA ŞİMDİDEN SATIŞ REKORU KIRDI
Güney Kore merkezli teknoloji devi Samsung'un geçen hafta Mobil Dünya Kongresi'nde tanıttığı Galaxy S6 ve Galaxy S6 edge telefon modelleri büyük ilgi gördü; kısa sürede cihaz 20 milyon ön sipariş rakamına ulaştı.
Samsung Galaxy S6 ve S6 Edge modellerine cep telefonu operatörlerinin ilgisi büyük oldu. The Korea Times gazetesinin haberine göre, her iki model için 20 milyon adetlik ön sipariş geldi.Bu rakam Samsung için yeni bir rekor anlamına geliyor.
20 milyonluk rakamın 15 milyonunu tek başına Galaxy S6 oluştururken, Galaxy S6 edge de kalan 5 milyonluk ön sipariş rakamına sahip. Telefona en çok ilgi gösteren ülke ise Hollanda oldu.
Sabah Gazetesi Yazarı Timur Sırt de 1 Mart'ta köşesinde yazdığı yazısında akıllı cihaz kullanan kişi sayısını açıklamıştı. İşte Sırt'ın o yazısı...
Akıllı telefon sayısı 2014 sonunda yüzde 37 artarak ilk kez iki milyarı geçti. Bu sayının, 2015'te 2.5, 2020'de ise 6 milyara kadar çıkması bekleniyor
Günlük hayatımızın vazgeçilmezi haline gelen, bankacılıktan alışverişe, yemekten sağlığa, tatilden ulaşıma kadar birçok ihtiyacımıza cevap veren akıllı telefonların sayısı, dünya nüfusunun neredeyse üçte birine ulaştı. WSS araştırma kuruluşu verilerine göre, akıllı telefon sayısı 2014 yılında yüzde 37 artarak ilk kez 2 milyar sınırını geçti. Rakamın bu yıl yüzde 22'lik büyüme ile 2.5 milyara ulaşması bekleniyor. 2020 yılına ilişkin tahmin ise 6 milyar.
VERİ MİKTARI ARTIYOR

Mobil operatörlerin başını çektiği GSM Birliği'nin (GSMA) düzenlediği, Mobile Dünya Kongresi (Mobile World Congress - MWC 2015) Barselona'da kapılarını açıyor. Türkiye'de 4G yatırımı konusunda son viraja girilirken, fuarın mobil internet uygulamaları ve yeni akıllı telefonların sahne aldığı etkinliğe dönüşmesi bekleniyor. Kongrede tartışılacak konuların odak noktası ise mobil internet olacak. Dev telefon üreticileri arasındaki rekabetin de eklenmesiyle, akıllı telefon sahipliğindeki büyüme hızla artmaya başladı. Apple, Samsung ve Çinli şirketlerin başını çektiği akıllı telefon pazarındaki rekabet her geçen gün kızışıyor. Burada dikkat çeken nokta ise Çin pazarındaki hızlı büyümenin endüstride değişimin başını çekmeye başlaması. Akıllı telefon sahiplerinin kullandığı veri miktarı sürekli çift haneli olarak artıyor. Cisco'nun araştırmasına göre akıllı telefonlarla 2014'te ayda 1.74 milyar gigabyt veri tüketildi. 2019 yılında bu rakamın 20 milyar gigabyt seviyesine ulaşması bekleniyor.
13 YAŞINDA TELEFON
Araştırmada ortaya çıkan çarpıcı sonuçlardan biri de, akıllı telefon sahipliği yaşının da giderek düşmesi. Geçen yıl ilk akıllı telefona sahip olma yaşı 13'e kadar geriledi. Fiyatlardaki düşüşle birlikte telefon kullanım yaşının gerilemesi, özellikle mobil internet tüketimini artırıyor. Mobil internet hızının artmasıyla birlikte cep telefonlarında artık konuşma değil, mobil internet temel hedef haline geliyor. Özellikle 4G servislerinde ses, yani konuşma da internet üzerinden yapılacağından ekstra ücret talep edilmeyecek. Ancak kusursuz bir altyapı için fiber altyapı yatırımlarının devam etmesi gerekiyor.
MOBİLDE METAL FIRTINA
2-5 Mart arasında Barselona'da düzenlenecek Mobil Dünya Kongresi'nde, yeni akıllı telefon ve uygulamaları vitrine çıkacak. Akıllı telefon ekranlarının büyümesinden sonra tasarım ve kapaklarda daha fazla metal malzemeler kullanılmaya başlandı. Kongrede ilk kez tanıtılacak Samsung Galaxy S6 ve HTC One M9 metal gövdeleriyle dikkat çekiyor. Çinli firmalar fuara, her zaman olduğundan daha güçlü bir şekilde katılıyor. Huawei yeni ince gövdeli telefon ve giyilebilir aksesuvarlarını görücüye çıkaracak.
ALIŞVERİŞTE FOTOĞRAF ÇEKMEYİ SEVİYORUZ

GfK'nın dünya çapında yaptığı araştırmada her 3 kişiden birinin alışveriş sırasında akıllı telefonuyla fotoğraf çektiğini gösteriyor. Türkiye'de mağazada fotoğraf çekme alışkanlığı ise yüzde 47. Fiyat karşılaştırması yapma oranı yüzde 52'ler seviyesinde. Tavsiye almak için iletişime geçme davranışında, kadın ve erkeklerin oranı neredeyse eşit.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.