Pazartesi 09.03.2015 00:00

Bir damla yakıt kullanmadan dünya turu

Sadece güneş enerjisi kullanarak, bir damla yakıt harcamadan dünya turu yapacak olan Solar Impulse 2, rekor uçuşuna TSİ 05.12’te Abu Dabi’den başladı. Uçak, 13 saat sonra TSİ 18.14'te Umman'ın başkenti Maskat'a indi.

Dört elektrik motoruyla uçan Solar Impulse 2, Abu Dabi'den havalandı.
Solar Impulse 2'nin İsviçreli mucitleri Bertrand Piccard ve Andre Borschberg yaptıkları açıklamada, amaçlarının "temiz ve etkili teknolojilerle ilgili farkındalığı artırmak" olduğunu söyledi.
Toplam 32 bin kilometrelik turda ilk durağı Umman'ın başkenti Maskat olan uçak, tüm enerjisini kanatları üzerinde taşıdığı 17 bin güneş hücrecisinden alıyor.
Bu gücü dört elektrik motoruna aktaran Solar Impulse 2, aynı zamanda bataryalarını da dolduruyor ve gece de uçabiliyor.

EŞİ TÜRK
Havacılıkta bir devrim olarak adlandırılan projede, İsviçreli pilotlar Bertrand Piccard ve Andre Borschberg dönüşümlü olarak yapıyor.
İlk uçuşu gerçekleştirecek olan ve uzun yıllar İsviçre Hava Kuvvetleri'nde jet pilotluğu yapan Borschberg'in eşi ise Türk.
Solar Impulse 2'nin diğer pilotu Piccard da 15 yıl önce balonla dünya turu yapmıştı.
Piccard ve Borschberg
DÜNYA TURU 5 AY SÜRECEK
Abu Dabi'den havalanan Solar Impulse 2; Umman, Hindistan, Myanmar, Çin ve ABD'ye ulaştıktan sonra Güney Avrupa ya da Kuzey Afrika'ya uğrayacak. Hedef beş ay içinde kalkış noktası Abu Dabi'ye varmak.
Dönüşümlü olarak uçacak iki pilot gökyüzünde toplam 500 saat kalacak.

İşte Solar Impulse 2'nin duracağı yerler ve bu noktalar arasındaki tahmini uçuş süreleri... Uçağın 12 saatlik yolculuğun ardından ilk durağı olan Maskat'a inmesi planlanıyordu. Ancak bu uçuş 13 saat sürdü. Saatte 140 kilometre hıza kadar çıkabilen Solar Impulse 2, 9 bin metre irtifada uçabiliyor.
150 MİLYON DOLARLIK PROJE
Proje, tamamen sponsorların desteğiyle hayata geçirildi. Toplam 150 milyon dolarlık dünya turu projesinde birçok teknoloji ilk defa kullanılıyor.
Solar Impulse 2'nin Türkiye sponsorluğunu ise Brisa üstlendi.
Geliştirilecek teknolojilerle havacılığın geleceğini şekillendirecek uçağın elektrik motorları ve diğer sistemlerinin 20 yıl içinde yolcu uçaklarında da kullanılması planlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.