Perşembe 12.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 12.03.2015 10:43

Apple'dan 11 saatlik kesinti özrü

Apple, dün AppStore ve iTunes gibi çevrimiçi hizmetlerini etkileyen erişim sorunu için kullanıcılarından özür diledi. Türkiye dahil en az 45 ülkede etkili olan sorun 11 saat sürdü.

Apple, dün yaklaşık 12 saat süren ve dünya genelindeki on milyonlarca kullanıcıyı etkileyen erişim kesintisi için özür diledi. Türkiye'de akşam saatlerinde etki gösteren erişim kesintisi, AppStore, iTunes Store, Mac App Store ve iBooks Store gibi hizmetleri devre dışı bıraktı. Kullanıcılar hizmetlerin hiçbir fonksiyonunu kullanamadığı gibi ürün alışverişi de yapamadı.
Apple'dan yapılan açıklamada, sorunun 'şirket içi teknik sorundan kaynaklandığı' ifade edildi. Apple yetkilisi Tom Neumayr, 'Apple içinde yaşanan DNS hatasından dolayı hizmetlere erişimin kesildiğini' belirtti.
Neumayr, "iTunes ve diğer hizmetlerde yaşanan sorunlardan dolayı müşterilerimizden özür dileriz... Sorun DNS hatasından meydana geldi. En kısa zamanda tüm hizmetleri aktif hale getirmek için çalışacağız. Herkese sabrı için teşekkür ediyoruz" ifadesini kullandı.
iTunes ve diğer hizmetler ABD'de akşam saatlerinde, Türkiye'de ise gece saatlerinde yeniden aktif hale geldi.
USA Today sitesinde yer alan bilgiye göre, Apple'ın devre dışı kalan hizmetlerinin her birinden günlük kazancı yaklaşık 50 milyon dolar. Erişim sorunu, Apple hisselerinin de yüzde 2 düşmesine neden oldu. 122.24 dolara gerileyen hisseler 10 Şubat'tan bu yana en düşük değeri gördü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.