Giriş Tarihi: 24.3.2015 17:56 Son Güncelleme: 24.3.2015 17:58

Facebook medya devi oluyor

Facebook, yakın bir zamanda internetin en büyük haber sağlayıcısı konumuna yükselebilir.

1.4 milyar aktif kullanıcısı ile sosyal medyanın en büyüğü olma ünvanına sahip olan Facebook, yeni projesiyle medya alanında da monopol haline gelebilir.
Şirkete yakın kaynaklardan elde edilen bilgilere göre, ABD merkezli şirket bir süredir aralarında The New York Times, National Geographic, Huffington Post, Quartz, The Guardian ve Buzzfeed'in de olduğu medya kuruluşları ile dirsek teması halinde.
Söz konusu görüşmelerin sebebi ise bu kuruluşların haberlerinin direkt olarak Facebook platformu içerisinde yer almasına imkan veren bir uzlaşmaya varmak. Başka bir deyişle söz konusu projenin hayata geçmesi durumunda sosyal medya devi aynı zamanda bir medya devine dönüşecek.
Projenin hayatta geçmesinin ardından Facebook'un Google News ve Yahoo News gibi medya pastasından hatırı satılır bir payın sahibi olması bekleniyor. Akıllara gelen ilk soru ise proje kapsamında haberlerini Facebook içerisinde yayınlayacak kuruluşların bu plandan çıkarının ne olacağı.
"GELİRİNİ MEDYA ŞİRKETLERİ İLE PAYLAŞACAK"
Aynı kaynaklar, Facebook'un adı geçen medya kuruluşları ile gelir paylaşımına gideceğini, haberlerin yer aldığı sayfalardan elde edilen reklam gelirinin içerik üreticisi şirketler ile paylaşılacağını belirtiyor.
Önümüzdeki aylarda son halini alması beklenen proje için sitede teknik çalışmaların sürdüğü belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.