Giriş Tarihi: 2.04.2015 17:39

Apple Watch'un bilinmeyen detayları gün yüzüne çıktı

Apple'ın kullanıcı arayüzü tasarımcısı Alan Dye ve 2013 yılında Adobe'un CTO ünvanını bırakarak Apple'ın teknoloji bölümünün başına geçen Kevin Lynch ile konuşan Wired, Apple Watch'un bilinmeyen geçmişiyle ilgili önemli detaylar elde etti.

Kevin Lynch'in belirttiğine göre kendisi Apple'ın teklifini kabul ettiğinde şirkette ne yapacağı yönünde herhangi bir fikri yoktu. Apple'ın gizlilik politikaları gereği kendisine teknoloji bölümüne başkanlık edeceği ve tamamen yeni bir cihaz üzerinde çalışacağı söylendi. Oysa ki Kevin Lynch'tan çok daha önce Apple Watch'un çalışmaları başlamıştı. Apple Watch fikri ilk olarak 2011 yılında ortaya çıktı. Söz konusu fikri Alan Dye'a açıklayan tasarım bölümünün başındaki isim Jony Ive, Apple'ın akıllı saatinin temelini de atmış oldu. Fikir ortaya atıldığı sıralarda Apple, iOS'u baştan aşağı yenileyecek olan iOS 7 üzerinde çalışıyordu.
"Esas amaç insanları telefonlardan kurtarmaktı. Ama ironik bir şekilde, çalışır durumda olan ilk Apple Watch prototipimiz güzel bir Velcro kayışına yerleştirilmiş olan iPhone'du" şeklinde konuşan Alan Dye, arayüzün ilk hali ile ilgili de bazı bilgiler paylaştı. Dye'ın belirttiğine göre ilk aşamada Pebble Time'da olduğu gibi Apple Watch'ta da kronolojik bir arayüz kullanılmak istendi. Fakat daha sonradan bu fikirden vazgeçildi ve daha çok etkileşim ve kolaylık üzerine yoğunlaşıldı.
"Kolunuzu kaldırın ve 30'a kadar sayın. Bu acı verici ve hiç de iyi bir deneyim değil. Biz insanların bunu yapmasını istemeyiz" diyen Alan Dye, akıllı saatin çok uzun süre kullanımının rahatsız edici olduğunu dile getiriyor. Röportajda kullanıcıların dokunuşları "hissetmesini" sağlayan Taptic Engine ile ilgili de konuşan Alan Dye, kullanıcıların nasıl hissedeceğini ve ne tür sesler duyacağı konusunda her yolu denediklerini ve kuş sesinden ışın kılıcı sesine kadar birçok örnek ses üzerinde çalıştıklarını ifade ediyor. Jony Ive'ı kullanıcı deneyimi konusunda memnun etmelerinin ise 1 yıl aldığını belirtiyor.
Kişiselleştirmenin saatler için çok önemli olduğuna dikkat çeken Alan Dye, projenin başından beri 3 farklı saat çeşidi sunmak istediklerini söylüyor. Farklı tarzlara ve bütçelere hitap etmemenin imkansız olduğunun altını çizen Dye, kullanıcılara milyonlarca farklı seçenek sunmak istediklerini belirtiyor.
LOG

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.