Giriş Tarihi: 22.4.2015 11:00 Son Güncelleme: 22.4.2015 11:05

Facebook'tan önemli geliştirme

Facebook, haber kaynağının yetkilerini kullanıcılarının inisiyatifine daha fazla bırakmak adına yeni bir geliştirme sundu.

Facebook, 'Haber Kaynağı' kısmında yeni bir geliştirme yaptı. Bu seferki yenilik, arkadaşlarınızın sosyal medyada neler yaptıklarına daha fazla odaklanmış durumda.
Yeni özellik sayesinde haber kaynağı, 'önemsediğiniz arkadaşlarınız' tarafından paylaşılan içeriklere (fotoğraflar, videolar, durum güncellemeleri ve linkler) daha fazla vurgu yapacak. Konu hakkında Facebook tarafından yapılan açıklama ise şu şekilde; ''Bazı kullanıcılarımızın önemsediği kişilerin durum güncellemelerini kaçırma gibi kaygıları olduğunu öğrendik. Özellikle çok fazla arkadaşı olan kullanıcılarımız için bu durum çok önemli''

Facebook ayrıca insanların beğendikleri sayfaların da paylaşımlarını haber kaynakları'nda daha ön planda görmek istediklerini, bu sebeple yeniliğin bir nevi haber kaynağındaki içeriklerin dengelerini ayarlama olduğunu belirtti.
Facebook'un böyle bir girişimde bulunmasının sebebi ise aldığı şikayetler. Şöyle bir örnekle durumu açıklayalım; çok fazla samimi olmadığınız, buna rağmen Facebook'ta arkadaşınız olarak ekli birini ele alalım. Bu kişinin haber kaynağınızda ''şu maça gittim, şurada yemek yedim'' gibi durum güncellemelerini görmek istemiyorsunuz. Ve bu paylaşımlar, daha önem verdiğiniz kişilerin önüne geçiyor. O zaman gidip önem verdiklerinizin paylaşımlarını ön plana çıkarabiliyorsunuz.
Yani toparlayacak olursak; bundan sonra haber kaynağınızda hangi arkadaşlarınıza ya da hangi beğendiğiniz sayfalara öncelik vermek size kalmış. Öncelik verdiklerinizin paylaşımları, durum güncellemeleri haber kaynağınızda ön plana çıkacak. Ön plana çıkacak kişileri ya da sayfaları siz belirleyeceksiniz.
Bu durum kişiler için kullanışlı olabilir. Ancak endişelenmesi gerekenler sayfa sahipleri. Çünkü bu güncellemenin sayfalara olan erişim trafiğini ne derece etkileyeceği belli değil. Facebook da bu konu hakkında ''sayfalarınız dağılımları bu değişikliklerin etkisinde hedef kitlenizin aktivitesine bağlı olarak değişiklik gösterecektir'' açıklamasında da bulundu.
Bu olayın bir de diğer tarafı var. Sizin paylaşımlarınızdan bıkan biri de sizi arka plana atabilir. Facebook'un bu konu hakkında yaptığı açıklama da şu şekilde; ''paylaştığınız şeyleri arkadaşlarınız görsün diye paylaşıyorsunuz, o yüzden daha anlamlı, daha düzgün şeyler paylaşın''.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.