Perşembe 23.04.2015 00:00

Çocukların yarısından fazlası internette

Türkiye'deki çocukların yarısından fazlasının internet kullandığı, bunların yüzde 45'inin de her gün internete girdiği belirlendi.

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2013 itibariyle, Türkiye'deki çocukların yüzde 50,8'i internet kullanıyor. Erkek çocuklarda bu oranın yüzde 53,7, kızlarda ise 47,8 olduğu belirlendi.
Bu çocukların yüzde 75,3'ü internete masa üstü bilgisayar, yüzde 36'sı taşınabilir bilgisayar, yüzde 13,7'si ise cep telefonuyla erişiyor.
İnternet kullanım sıklıklarına bakıldığında da, çocukların yüzde 46,2'si haftada en az 1 defa, yüzde 45,6'sı hemen her gün internete giriyor. Bu çocukların neredeyse yarısı haftada 3-10 saat arasında internette vakit geçiriyor.
YÜZDE 53,5'İ SOSYAL MEDYADA

İnternet kullanan çocukların yüzde 53,5'inin sosyal medya ağlarında yer alıyor.
Yaş grupları düzeyinde incelendiğinde de sosyal medya kullanan çocukların oranı 6-10 yaş grubunda yüzde 32,8, 11-15 yaş grubunda ise 65,5 olduğu görülüyor.
ERKEKLER OYUN OYNADI, KIZLAR ÖDEV YAPTI
İnternette yürütülen faaliyetler incelendiğinde çocukların yüzde 84,8 ile internete en çok ödev ve öğrenme amacıyla başvurduğu görüldü.
Kız çocukların yüzde 87,8'i ,erkek çocuklarının da yüzde 82,3'ü interneti ödev veya öğrenme amacıyla kullandı.
Çocukların yüzde 79,5'inin interneti oyun oynamak için kullandığı belirlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.