Giriş Tarihi: 23.04.2015 15:53

Facebook, Çin'i geride bıraktı

Dünyanın en popüler sosyal paylaşım sitelerinden biri olan Facebook, ilk çeyrek bilançosunu açıkladı. 2015'in ilk çeyreğinde 3,54 milyar dolar gelir ve 512 milyon dolar net kar elde eden Facebook, aktif kullanıcı sayısını 1,4 milyarın üzerine çıkararak Çin nüfusunu geride bıraktı.

Paylaşılan bilgilere göre 2015'in ilk çeyreğinde Facebook'u masaüstü ve mobil platformlardan her ay en az bir kere ziyaret eden kullanıcıların sayısı 1,44 milyara yükseldi. Facebook, böylece nüfusu 1,39 milyar olan Çin nüfusunu geride bıraktı.
New York Borsası kapandıktan sonra yapılan açıklamaya göre, Facebook 31 Mart 2015'te biten ilk çeyrekte 3,54 milyar dolar gelir ve 512 milyon dolar net kar elde etti. Piyasaların beklentisi ise şirketin ilk çeyrekte hisse başına 0,40 dolar net karla toplamda 3,56 milyar dolar gelir açıklayacağı yönündeydi.
Şirketin geliri, böylece geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 42 artarken, net karı yüzde 20 azalmış oldu. Facebook, 2014'ün ilk çeyreğinde 2,50 milyar dolar gelir ve 642 milyon dolar net kar açıklamıştı.
Ayrıca, veri merkezleri ve uzun vadeli girişimlere yönelik harcamaların da şirketin karını olumsuz etkilediği belirtildi.
Facebook'un hisseleri, borsa kapanış saatinden sonra yapılan işlemlerde yaklaşık yüzde 2,5 değer kaybederek, hisse başına 82,52 dolara geriledi.
Facebook, mobil platformlardaki kullanıcı sayısını da artırdı. Açıklanan rakamlara göre Facebook'un 2014'ün son çeyreğinde 526 milyon olan mobil kullanıcısı, bu çeyrekte 581 milyona yükseldi.
Günlük aktif kulanıcı sayısı yüzde 17 arttı
Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısı Mart 2015'te yüzde 17 artışla 936 milyona yükselirken, aylık aktif kullanıcı sayısı ise yüzde 13 arttı.
Fotoğraf paylaşım platformu Instagram'ı bünyesinde bulunduran Facebook, yaptığı açıklamada Instagram'ın günlük aktif kullanıcı sayısının 200 milyon olduğunu ve kullanıcıların Instagram'da ortalama 21 dakika harcadıklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.