Pazartesi 27.04.2015 00:00

Apple, iPhone ve Mac ile gülecek!

Apple'ın 2015 yılı 2. çeyrek performansına yönelik pazar tahminleri açıklanmaya başladı. KGI araştırma şirketine göre, Mac ve iPhone satışlarları Cupertinolu şirketi memnun edecek.

2014 yılının son çeyreğini rekor iPhone satışıyla kapatan ve 70 milyon sınırının üzerine çıkan Apple, 2015 yılı ilk çeyreğinde de olumlu gidişi sürdürmüştü. Mayıs ayına yaklaşılmasıyla birlikte gözler şirketin 3. çeyrek performansına çevrildi. Bu konuda erken tahminlerini açıklayan KGI Securities şirketi analisti Ming Chi Kuo, şirketin iPhone satışlarının stabil olduğunu, Mac satışlarının ise yükseleceğini belirtti.
50 milyon sınırının üstü
Analistin tahminlerine göre, Nisan - Haziran döneminde 52 milyon adete yakın iPhone satışı gerçekleşecek. Bu rakam 2015 ilk çeyrek verilerinden yaklaşık 7 milyon az olsa da, geçtiğimiz yılın aynı dönemine yüzde 46.2 daha yüksek. Son üç çeyrektir 50 milyon adetin üzerine demir atan iPhone satışları Apple'ın büyük ekran tercihiyle yeni müşteri kitlesi yarattığını açıkça gösteriyor.
Yeni Macbook etkisi
Mac satışları için beklentiler ise daha da umutlu. 12 inç'lik Macbook ve güncellenen Macbook Air / Macbook Pro modellerinin de etkisiyle satışların yeniden 5.5 milyona ulaşması bekleniyor. Bu rakam Mac'lerin performansını bir önceki çeyreğe göre yüzde 21.5, 2014'ün aynı dönemine göre yüzde 25.4 artacağı anlamına geliyor. Bakalım 2. çeyrek iPhone ve Mac satışları beklentileri karşılayabilecek mi?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.