Perşembe 30.04.2015 00:00

WhatsApp'tan çay siparişi

Yalova'da bir kahvehane işletmecisi, masraflı olduğu gerekçesiyle telsiz sistemini kaldırıp, siparişleri WhatsApp'tan almaya başladı.

Yaklaşık 15 yıldır kahvecilik yapan Ali Kazım Köksal, diyafon sistemiyle esnaftan çay siparişi almada bazı sorunlar yaşadı. Bunun üzerine teknolojiye ayak uydurup telsize geçen Köksal, her müşterisine dağıtması gerektiğinden maliyeti yüksek gelince farklı bir çözüm arayışına girdi. Köksal, akıllı telefonların yaygınlaşmasından hareketle anlık mesajlaşma sistemiyle sipariş almaya başladı ve satışlarında ciddi ölçüde artış oldu.
Köksal, "Herkesin cebinde bir akıllı telefonu var, neden bununla çay siparişi verilmesin" düşüncesinden hareketle başlattığı sistemden çok memnun olduğunu söyledi.
"ÇAY SATIŞLARIM YÜZDE 50'YE YAKIN ARTTI"

Müşterilerinin de bu yöntemi benimsediğini vurgulayan Köksal, şöyle konuştu:
"Her dükkana telsiz koymak zorundaydım ancak maliyeti fazla olduğu için bunu yapamıyordum. Müşterimin de diğer dükkana geçip çay söylemek işine gelmiyordu. İlk günlerde müşterilerim WhatsApp'ı çok kullanmadığı için bocaladılar. Müşterilerime tek tek göstererek, 'Bu şekilde daha rahat sipariş verebilirsiniz' dedim. Uygulamayı onlara gösterdim. WhatsApp uygulaması sayesinde çay satışlarım yüzde 50'ye yakın arttı. Müşterilerim de ben de memnunuz."
Köksal'ın müşterilerinden berber Bedrettin Bilge de akıllı telefondan sipariş vermenin telsizden daha kolay olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.