Salı 05.05.2015 00:00

Google, nisan ayı Android sürümleri kullanım oranlarını açıkladı

Lollipop dışındaki Android sürümlerinde düşüş yaşanıyor.

Google beklendiği gibi yeni bir ayın ilk günlerinde bir kez daha Android sürümleri kullanım oranlarına açıklık getirdi. Google Geliştirciler sayfasından yayınlanan verilere göre Android 5.0 dışındaki tüm Android sürümleri mart ayına göre düşüş gösterdi. Mart döneminde %5.4 kullanım oranına sahip olan Lollipop geçtiğimiz ay büyük bir çıkış göstererek %9.7 seviyesine yükseldi.
Android 4.4 KitKat %41'den %39.8 seviyesine gerilemesine rağmen en çok kullanılan Android sürümü oldu. Jelly Bean tarafında da minik çaplı bir düşüş gözleniyor. Mart ayında %40.7 olan Jelly Bean kullanım oranı nisan sonu itibariyle %39.8'e geriledi.
Artık dağıtımda olmayan KitKat ve Jelly Bean sürümleri son verilere göre Android ekosisteminin %80'lik dilimine hükmediyor. 2011 yılında tanıtılan Ice Cream Sandwich'in ise kullanım oranı %5.3 olarak açıklandı. Daha da şaşırtıcı olanı ise Android 2.3 Gingerbread sürümünün hala %5.7 oranında kullanıma sahip olması.
Android 5.0 güncellemesi son dönemde birçok üreticinin gündeminde. Üreticilerin Lollipop güncellemesini yayınlaması ve mevcut dönemde tanıtılan telefonların Lollipop tabanlı olması, sürümün bir süre daha yükselişte olacağını gösteriyor.
Ancak son bir hatırlatma yapacak olursak; 28-29 Mayıs tarihlerinde Google Geliştiriciler Konferansı gerçekleştirilecek. Söz konusu etkinlikte yeni Android sürüme ilişkin bilgilendirme yapılabilir. Google, Lollipop'un önizleme sürümü Android L'yi geçen yıl haziran ayında duyurmuştu. Android 5.0'ın resmi çıkışı ise ekim ayında gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.