Perşembe 18.06.2015 00:00

Mobil uygulamaları bir kez kullanıp atıyoruz

Yapılan bir araştırmaya göre mobil uygulamaların belli bir kısmı sadece bir kez kullanıldıktan sonra terk ediliyor.

Localytics tarafından sunulan rapora göre 2014 yılı boyunca mobil cihaz kullanıcılarının indirdiği mobil uygulamaların neredeyse dörtte biri sadece bir kez kullanıldı. İndirilen uygulamaların yaklaşık olarak yüzde 20'si bu kadere mahkum kalırken, 11 ya da daha fazla defa açılan uygulamaların oranı yüzde 39'dan yüzde 34'e düşmüş.
En çok kullanımından vazgeçilen uygulamalar ise beklendiği gibi sayısı bir hayli fazla olan oyunlar!
Amerika Birleşik Devletleri'nde ise durum biraz daha farklı. ABD'li akıllı telefon kullanıcıları diğer bölgelere oranla uygulamalara daha sadık davranıyor. Bundaki en büyük sebep ise reklamlı uygulamaların tekrar çalıştırmalarda izlediği "tekrarlanmama" kuralları. ABD'deki "sadece bir kez kullanılan uygulama" oranı sadece yüzde 19.
Amerika dışında ise uygulamaları "terk etme" durumu çok daha fazla. Özellikle de Çin'de uygulamaların bir kere kullanılma oranı yüzde 37. Bir önceki yıl bu oran yaklaşık olarak yüzde 26 idi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.