Çarşamba 24.06.2015 00:00

Google'dan ücretsiz müzik servisi

Başta Spotify olmak üzere özellikle mobil müzik konusunda yeni bir kategori açmış firmaların potansiyelinin farklında olan Apple , bu alanı boş bırakmaya yanaşmadı ve WWDC 2015 geliştirici konferansında yeni Apple Music servisini duyurdu.

Resmi tanıtımın öncesinde beklentiler zaten bulunuyordu. Ancak en büyük merak Apple 'ın Spotify ile nasıl bir fiyat rekabetine gireceği yönündeydi. Apple 'ın fiyatları ve beta sürecindeki uygulaması tartışıla dursun, Google ' dan deyim yerindeyse sür manşet cevap geldi.
Google 'ın tanıtımını gerçekleştiği Google Play Music servisi , Google 'dan beklendiği üzere ücretsiz kullanıma vurgu yapıyor. Ancak reklam destekli ücretsiz Play Müzik servisi, Spotify gibi servislerin reklam ağından farklılık gösteriyor.
Öncelikle belirtilmesi gereken nokta şu an için ücretsiz kullanımlarda, hazırlanmış olan oynatma listelerine erişmenin mümkün olacağı. Yani ücretsiz kullanımlarda oynatma listesi oluşturmak mümkün değil gibi görünüyor. Bu kullanımlarda da Google 'ın başlıca gelir modeli olan özelleştirilmiş reklam lar yine öne çıkıyor. Ancak yapılan açıklamada en dikkat çekici nokta ise reklamların kullanıcı deneyimine etkisi oldu.
Google yaptığı açıklamada ücretsiz müzik servisini kullanan kullanıcıların, saat başı sadece 6 adet reklamı geçmesine imkân sağlanacağını aktardı. Yani kullanıcılar aynı saat içinde 6 farklı reklam ı geçtikten sonra, devamında reklamları izlemek zorunda kalacak.
Google'ın uyguladığı bu strateji ile daha şimdiden eleştirilere maruz kalmış durumda. Ancak bu eleştirilere cevap olarak söylenen ise tabi ki abonelik sistemi oluyor.
Diğer firmalarda olduğu gibi abonelik sağlayan kullanıcılar reklamlardan kurtulduğu gibi, hazırlanmış oynatma listeleri ile de kısıtlanmış olmayacak. Kendi listelerini oluşturup, çevrimdışı dinleme olanağı elde edecekler.
Henüz bütün soru işaretleri Play Müzik servisi için giderilmiş değil. Ancak 30 Haziran tarihinde resmi olarak yayına başladıktan sonra, gerekli cevapları net olarak elde etmem mümkün olacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.