Perşembe 25.06.2015 00:00

Facebook'un aktif kullanıcı sayısı öyle bir rakama ulaştı ki...

Facebook’un Chief Creative Officer’ı Mark D’Arcy, Cannes’da sınırlı katılımcıya özel toplantıda dikkat çeken detaylar paylaştı.

Öncelikle bahsedelim mobil odağında yatırımlarını devam ettiren Facebook'un geri dönüş beklentisi de yine mobil odakta. Mobil ekranı tuvale benzeten Mark D'Arcy bu konuda markaların yaptıkları başarılı kampanyalara yer verdi. (Kampanyaların örnek videolarını Facebook'tan talep ettim paylaşılması dahilinde yazıyı güncelleyeceğim.) Kısıtlı imkanlarda yaratıcılığın arttığını gösteren örnekler ilerleyen süreç mobilde eğlenceli reklamların bizleri beklediğini gösterirken markalara da bu yönde ilk işaretleri vermiş oldu.
"Kullanıcının zamanını neden aldığınızı anlatmanız lazım" diyen Mark D'Arcy özetle kullanıcı için hazırlanan içeriğin onların şarjını zamanını harcayacağını, hikaye ve platform uyumunun iyi olması gerektiğini, böylece kullanıcının marka için ne kaybettiğini değil onun için değerli olduğunu düşüneceğini söyledi.
Facebook'ta aktif kullanıcı sayısı

Rakamlarla devam edelim, bir önceki geçtiğimiz Cannes Lions Festivali ile bu yıl arasındaki Facebook'taki gelişmeyi paylaşan Mark D'Arcy mobil kullanıma 250 milyon insanın daha katıldığını belirterek 1,25 milyar aktif mobil kullanıcı sayısına sahip olduklarını açıkladı.


Günlük 200 milyonu aktif olmak üzere 300 milyon kullanıcının Instagram'da bulunmasıysa konuşmanın önce çıkan sayılarından birisiydi. Yine dikkat çeken sayılardan biri ise kullanıcılar günde Instagram'da 21 dakika vakit geçirmesi.
Facebook'un videoda inanılmaz büyümesi
YouTube'u tahtından etmeye aday servisi Facebook Video konusunda da açıklama yapan Mark D'Arcy günlük video görüntülenme sayısının 4 milyar olduğunu belirtti. Otomatik başlayan videolar olsa da kısa zamanda önemli bir büyüme olarak kabul edebiliriz.
Cannes Lions 2015'ten aktarmaya devam ettiğimiz tüm haberlere Arçelik'le Cannes Lions adresinden ulaşabileceğinizi hatırlatalım.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.