Salı 21.07.2015 00:00

AppStore, Google Play'in önüne geçti

Akıllı telefon pazarının ilk iki ismi olan Google'ın Android ve Apple'ın iOS işletim sistemlerine ait uygulama mağazalarının istatistikleri AppStore'un daha karlı, Google PlayStore'un da uygulama içeriği bakımından daha zengin olduğunu gösteriyor.

App Annie tarafından açıklanan istatistiki verilere göre Google PlayStore kullanıcıları AppStore kullanıcılarından %85 oranında daha fazla uygualama indirdi; ancak App Store mağazası buna rağmen %70 daha fazla gelir elde etti.
Yaklaşık 2 milyar kullanıcı sayısı ile devasa bir kitleye sahip olan Android mağazasına erişim yapan alt seviye telefon kullanıcılarının sayısı oldukça kalabalık, ayrıca Android'in mağazasında ücretsiz uygulamalar çok daha fazla rağbet görüyor ve indirme rakamları bu uygulamalarda çok yüksek sayılara çıkıyor.
Apple tarafında ise cihazın kendisine hali hazırda yüksek meblağ ödemiş olan kullanıcılar, bir miktar daha ödemekten kaçınmıyor. (Androidciler pinti mi?) Bu ödeme de uygulama ücretli de olsa indirme sayısını etkilemiyor ve AppStore'un geliri daha ist seviyelere çıkıyor.
AppStore'un en fazla uygulama indiren ülkeleri Çin, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, İngiltere ve Rusya olurken Google Play Store'da bu sıralama Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya, Hindistan, Rusya ve Meksika şeklinde karşımıza çıkıyor. Ayrıca AppStore'un en çok kazandıran ülkeleri Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Çin, İngiltere ve Avustralya olurken Play Store'un en çok para harcayanları Japonya, Amerika Birleşik Devletleri, Güney Kore, Tayvan ve Almanya oluyor.
İstatistiklerin en ilginç görülen noktası Çin'in iOS cihazlara yönelmesi ve uygulama mağazasında da para harcamaktan çekinmemesi olarak görülürken her iki mağazada da oyun kategorisinin en çok indirilen ve en çok kazandıran kategori olması dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.