Pazartesi 24.08.2015 00:00

En çok kullanılan mobil tarayıcılar

Dünya üzerinde mobil cihazların kullanımı gün geçtikçe artıyor ve bilgisayar kullanımını çoktan geçti bile. Kullanıcılar mobil cihazlarla internete bağlanabilmek için tarayıcılardan faydalanıyorlar. Gadget Lab şirketi, dünyadaki mobil tarayıcı kullanımı hakkında enteresan bir araştırma yapmış.

Avrupa ülkeleri arasında yapılan araştırmaya göre İngiltere, Fransa, İtalya, Hollanda, Rusya, Finlandiya, Belçika gibi ülkelerde Safari en çok kullanılan tarayıcı oldu. Safari tarayıcısı kullanımının büyük ölçüde iOS cihazları kullanımını işaret ettiğini söyleyebiliriz.
Android cihazlarda bulunan Google Chrome'un kullanımı, Avrupa'da Türkiye, İspanya, Almanya, Yunanistan, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Romanya gibi ülkelerde ilk sırada yer alıyor
Türkiye'de kullanılan tarayıcı sıralamasına göz attığımızda ise Chrome Mobile'i %45.11 lik oranla ilk sırada görüyoruz. %34.19 ile Safari ikinci, %19.13 ile Android Browser üçüncü durumda.
Amerika Kıtası'na baktığımızda ABD'de %58'lik bir oranla Safari kullanımı ilk sırada yer alıyor ve onu %31 ile Chrome takip ediyor. Brezilya'da ise durum ta tersi. Chrome kullanımı %48 iken, Safari kullanımı %24 seviyelerinde.
Asya ülkeleri arasında Japonya'da %63 oranında Safari kullanılması dikkat çeken bir oran. Bir diğer ilginç oran ise Çin'de %37 ile en çok kullanılan tarayıcının Android Browser olması.
Afrika Kıtası'nda ise genel olarak Chrome kullanımının çok fazla olduğu görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.