Pazartesi 31.08.2015 00:00

Facebook korsana savaş açtı

Tüm dünyada korsana karşı dört koldan devam eden savaşa, şimdi de Facebook katılıyor!

Facebook, son zamanlarda yüklenen videolarla birlikte neredeyse YouTube'a kafa tutar konuma gelmişti. Yayınlanan videolarla milyonlarca izleyici kitlesine ulaşan Facebook'un video sistemi, elbette yayınlanan bu videoların yasal olup olmadığı konusunu da akla getiriyor ister istemez. Facebook da bu konuda çalışmalarına tam gaz devam ediyor. Şirket şimdi, telif hakkıyla korunan videoların siteye yüklenmemesi için yeni bir video kontrol mekanizması üzerinde çalışıyor.
Facebook, konuyla ilgili yayınladığı blog yazısında, yeni sistemin; medya kuruluşlarının, multikanal ağların ve bireysel olarak video yükleyenlerin gönderdikleri videoları, farklı Facebook sayfaları, profilleri ve grupları da dahil olmakla birlikte, Facebook içinde her yerde tarayarak eşleşip eşleşmediğini hızlı bir şekilde analiz edeceğini ve yüklenen videonun "korsan" olması neticesinde, silinmesi için raporlanacağını belirtti.
Şu an Audible Magic isimli bir sistem üzerinden videoların telif yasasına uygunluğunu kontrol eden Facebook, bunu videolarda yer alan ses kayıtlarını inceleyerek gerçekleştiriyor. Ancak yeni sistemle birlikte bunu bir adım öteye taşıyacakları kesin. Videoların telif konusundaki sıkıntılarını da aştıktan sonra, Facebook'un video konusunda da hızlı ve yasal bir şekilde büyüyeceği aşikar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.