Salı 03.11.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 03.11.2015 10:48

Milyarlarca dolarlık satın alma gerçekleşti!

Facebook ve akıllı telefonlarda en çok oynanan oyunlardan bir tanesi...

Dünyanın en büyük video oyun firmalarından olan Activision Blizzard, ses getirecek bir satın almaya imza attığını duyurdu. Şirket, King Digital'i 5.9 milyar dolar karşılığında bünyesine kattığını açıkladı.

King Digital deyince belki de birçok kişi için bir şey ifade etmiyordur, ama "Candy Crush Saga" dersek durum daha netleşecektir. Candy Crush Saga, son yılların en çok oynanan ve en çok kâr ettiren eğlence markalarından bir tanesi ve Activision Blizzard da bu markayı kendi çatısı altına yerleştirerek daha da büyümeyi hedefliyor.

Bu satın almanın ardından Activision Blizzard'ın sahip olduğu bazı dikkat çekici markaları sıralamamız gerekirse:

Call of Duty

Warcraft

Diablo

StarCraft

Destiny

Tony Hawk's Pro Skater

Candy Crush Saga

İsterseniz bir de bu satın almayı diğer dikkat çekici satın alma işlemleriyle kıyaslayalım.

Amazon, popüler video streaming platformu Twitch'i 970 milyon dolara bünyesine katmıştı.

Facebook, sanal gerçeklik akımında büyük rol oynayan Oculus VR şirketine 2 milyar dolar ödemişti.

Microsoft ise Minecraft'ın yapımcısı Mojang'ı 2.5 milyar dolara bünyesine katmıştı.

Hepsinin de ciddi markalar olduğunu söyleyebiliriz, ancak hepsini topladığımızda Candy Crush yapımcısına ödenen rakama yine de erişilemediğini görüyoruz.

Bakalım bu satın almanın etkilerini ne şekilde göreceğiz...

Mahmut Saral

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.