Cumartesi 09.01.2016 00:00

Dev marka tarihe gömülüyor!

'Hello Moto' sloganı ile efsane olan Motorola dev marka tarihe gömülüyor.

Dünyada -sivillere yönelik- üretilen ilk cep telefonu DynaTAC 8000X'ten (1983) ilk kapaklı cep telefonu olan MicroTAC 9800'e (1989), ilk dijital cep telefonu olan International 3200'den (1992) istiridye form olarak tanımladığımız tamamen katlanabilen StarTAC'e (1996) varana kadar bu sektörde pek çok ilke imza atan ve 2000'i yıllarda üstünlüğü Nokia'ya kaptırana değin dünyanın en büyük cep telefonu üreticisi olma unvanını koruya Motorola için yolun sonuna gelindi.

'Motorola yolun sonuna geldi' demek yerine 'Motorola için yolun sonuna gelindi' şeklinde edilgen bir cümle kurduk çünkü bildiğimiz gibi Google 2012 yılında Motorola'yı patentleri ile birlikte komple satın almış ve patentleri kendisinde saklı kalmak kaydıyla 2014 yılında da Lenovo'ya satmıştı.

İşte o günden bugüne kadar Moto 'X' ailesi altında başta Moto G olmak üzere pek çoğu f/p odaklı çeşitli seriler satışa sunan Lenovo, yeni aldıkları karar doğrultusunda Motorola markasını Lenovo'ya bağlayacaklarını açıkladı. Kararın hayata geçirilmesiyle birlikte Motorola bağımsız bir marka olmaktan çıkıp Lenovo şemsiyesi altında 'Moto by Lenovo' şeklinde satışa sunulacak.

Açıkçası kararın olumlu bir sonuç doğuracağını hiç ama hiç zannetmiyoruz. Ne de olsa Motorola her ne kadar eski halinde eser kalmamış olsa dahi halen tüketici gözünde son derece güçlü bir marka algısına sahip. Hani marka algısı bazında 'Motorola'nın ölüsü Lenovo'dan daha kuvvetlidir' desek yeri.

Kaldı ki marka bazında Lenovo'dan çok daha güçlü olan yazılım devi Microsoft dahi yeni modellerinde Nokia markasına son verip kendi markası altında devam ettiğinde başına gelenleri gördük. Açıkçası Nokia'dan Microsoft'a geçişi yadırgayan pazar, Motorola'dan Lenovo'ya geçişe yüzünü çevirip bakmaz bile.

Velhasıl büyük (ve gereksiz) bir risk aldı Lenovo. Altından kalkıp kalmayacağını ise zaman gösterecek...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.