Salı 02.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 02.02.2016 11:42

Microsoft denizin altında ne arıyor?

Microsoft ilk prototiplerini test etmeye başladı.

Google, Microsoft veya Facebook. Bu firmalar verdikleri hizmetler gereği gerçek anlamda devasa veri merkezlerine ihtiyaç duyuyorlar. Bu veri merkezleri ise firmalar için ciddi bir maddi yük oluşturuyor. Veri merkezleri kurulduktan sonra ise soğutması ve bakımları için ekstra masraf gerekiyor. Ancak görünüşe göre bazı teknoloji şirketlerinin bu konuda farklı planları var.

Mesela Microsoft bu şirketlerden birisi. Microsoft bir süredir veri merkezlerini denizin altına taşıma fikrine sıcak bakıyordu. The New York Times'ın raporlarına göre Microsoft, bu anlamda ilk somut adımlarını da atmaya başlamış. Belirtilene göre şirket bu projesine "Project Natick" ismini vermiş ve bu konudaki ilk prototiplerini hazırlamış.

Geçtiğimiz yaz aylarında "Leona Philpot" ismi verilen özel bir prototipi Pasifik açıklarında bir kilometre derine yerleştiren firma, aradan geçen yaklaşık 100 günün sonunda oldukça verimli sonuçlar almış. İsmini bir Halo karakterinden alan Leona Philpot, 100'den fazla sensörü sayesinde hem içindeki hem de dışındaki koşulları gözlem altına alabiliyor.

Bir süredir ciddi ciddi denizin altında veri merkezi kurmayı planlayan Microsoft, yine oldukça yüksek maliyetli bu projeyi riske atmayacak ve yapacağı uzun testler sonucunda bu proje hakkında kararını verecektir.

Emre Çetinkaya

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.