Salı 09.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 09.02.2016 11:43

Google'dan kablosuz şarjlı sürücüsüz otomobil

Alanında uzman firmalarla ortak çalışmalar yürütülüyor.

Google'ın sürücüsüz otomobillere yönelik çalışmalar yaptığı biliniyor. Son gelen bilgiler ise, firmanın bu arabalar için kablosuz şarj tekniğini kullanmak istediği yönünde.

Fortune'da yer alan bilgilere göre Google'ın ana şirketi Alphabet, elektrikli sürücüsüz otomobilleri için en az 2 kablosuz şarj sistemi üzerine testler gerçekleştiriyor. Fortune, bu bilgileri doğrulatmak istese de Google'dan konu hakkında bir cevap gelmiş değil.

Google'ın bu konuda Hevo Power ve Momentum Dynamics ile ortak çalışmalar yürüttüğü FCC (U.S. Federal Communications Commission) raporlarında ortaya çıkmış.

Örneğin Hevo Power, yıllardır kablosuz şarj teknolojileri üzerine çalışmalar yürütüyor. Elektrikli bir araba, şarj istasyonunun yer aldığı plakanın üzerinde park ediyor ve bu esnada şarj olmaya başlıyor. Aynı zamanda firmanın sunduğu bir yazılım da var. Böylelikle kusursuz bir işleyiş amaçlanıyor.

1. Güç istasyonu

2. Kablosuz alıcı

3. Mobil uygulama

Aynı şekilde Momentum Dynamics firması da otomobiller ve taşımacılık sektörü için kablosuz şarj üzerine çözümler üretiyor ve tıpkı Hevo Power gibi bu firma da Google'ın elektrikli otomobillerinde tamamlayıcı roller üstlenebilir.

Google'ın sürücüsüz otomobillerinin 2020 yılından itibaren yollarda olması bekleniyor.

Yeni bilgiler geldikçe haberdar edeceğiz.

Mahmut Saral

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.