Çarşamba 02.03.2016 00:00

Apple'dan devrim gibi bir yenilik

Apple patent almaya devam ediyor. Apple'dan kablosuz kulaklık için yeni patent.

Patent alma kosunudan birbiriyle yarışan markalardan biri olan Apple, kablosuz kulaklık için patent alıyor.

Patent savaşları şirketler arasındaki en önemli rekabetlerden birisi. Birçok kişi için pazarda yarışan telefon modelleri şirketlerin asıl lokomotifi diye düşünse de aslında bir şirketi büyük yapan elinde tuttuğu patentler oluyor. Microsoft'un Nokia'yı alması ya da Google'ın Motorola'yı satın alması firmaların ürettikleri ürünlere sahip olmak değil; şirketlerin elinde bulundurduğu patentlere sahip olabilmekti. Son dönemde bu noktada en şanslı firma sizin de tahmin ettiğiniz gibi Google oldu.

Apple'da bu bağlamda yeni bir patent aldı ve manyetik çıkarılabilir kablosuz için ilk adımı da atmış oldu. Bu oldukça önemli bir patent zira Apple'ın iPhone 7'de 3,5mm kulaklık girişinden vazgeçtiğini sağır sultan bile duydu. Bu donanımdan vazgeçilmesi soru işareti oluştursa da Apple'ın farklı çözümlerle piyasaya geleceğini görüyoruz.

Apple 2012 yılında 3,5mm jak girişine takılan bir adaptör vasıtasıyla çalışan kablosuz kulaklık patenti almıştı ama yeni patentin bambaşka bir deneyim sunacağı belirtiliyor. 3,5mm kulaklık çıkışının olmamasını avantaja çevirmek isteyen Apple'ın orta-uzun vadade büyük planları olduğu ortadaki bir gerçek. Apple'dan artık Beats ile ortaklaşa geliştirdikleri bir kablosuz kulaklık bekliyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.