Pazartesi 07.03.2016 00:00

E-postanın mucidi öldü

Elektronik postayı icat eden ve @ işaretini adreslerde ilk kez kullanan Ray Tomlinson, 74 yaşında öldü.

Gençliğinde çalıştığı Raytheon adlı şirkette e-postayı icat eden Tomlinson, 1971'de internetin selefi olarak kabul edilen ARPANET'i kurdu. Bu program, iki bilgisayarın birbirine veri iletmesini sağlıyordu.

İlk defa iki bilgisayar arasında elektronik posta gönderen ve adreslerde @ işaretini kullanan Tomlinson, internetin gelişimine en büyük katkıyı veren isimlerden biri kabul ediliyor.

Tomlinson'ın arkadaşı Mike Doblo, "İcadı dünyanın iletişim şeklini değiştirse de, Ray her zaman mütevazı ve nazik kalmayı başardı" dedi.

1941 New York doğumlu Tomlinson, 1960'larda MIT ve Rensselaer Politeknik Enstitüsü'nde çalışmaya başladı. Daha sonra adı Raytheon olan şirkette çalışmaya başlayan Tomlinson, burada TENEX, ARPANET ve TELNET protokollerini icat etti.Tomlinson icadını boş zamanlarında geliştirdiğini, şirketin projelerinden biri olmadığını söylemişti. İlk gönderdiği e-postada ne yazdığı sorulduğunda ise, hatırlanmayacak kadar önemsiz bir şeydi demişti.

Tomlinson sayısız ödülün sahibi olmasının yanı sıra, MIT'nin 150 kişilik mucit listesinde de 4. sırada yer alıyor. Dünya çapında e-mail servisini 1,5 milyar insanın kullandığı tahmin ediliyor.Popüler e-posta sunucusu Gmail de resmi Twitter hesabından Tomlinson'a saygılarını sundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.