Cuma 11.03.2016 00:00
Son Güncelleme: Cuma 11.03.2016 16:42

3D televizyonlar tarih mi oluyor?

Samsung ve Philips, 2016 yılında 3 boyut özelliğine sahip televizyon üretmeyeceklerini açıkladı. LG ve Sony ise 3D TV modellerini azaltıyor.

Sinema filmlerinde bir hayli yaygın olsa da 3 boyut, ev kullanıcıları için ömrünü doldurmak üzere. Samsung ve Philips'ten gelen resmi açıklamalar 3 boyutlu televizyonların geleceği hakkında kara haber niteliği taşıyor.

İki şirket resmi olarak 2016 yılında çıkartacakları hiçbir televizyonda 3D ekranın bulunmayacağını açıkladı. Diğer firmalar henüz bu konuda açıklama yapmasalar da Samsung ve Phillips'in 3D TV piyasasından çekilmesi, 3D TV'lerin miladını doldurduğunun habercisi olarak görülebilir.

ULTRA HD BLU-RAY FORMATI 3D'Yİ DESTEKLEMİYOR!

Samsung 3D desteğini çekmesinin en önemli gerekçeleri arasında azalan tüketici ilgisi ve yeterince 3D içeriğin bulunmamasını gösterdi. Bunun yanında yeni nesil video boyutu olan 4K için kullanılacak olan Ultra HD Blu-Ray formatı, 3 boyutlu görüntüyü desteklemiyor.

Samsung, 3 boyuttan geri adım atarak SUHD TV'lerinde daha yüksek resim kalitesini sunmaya odaklanacak. Bunu gerçekleştirmek için Samsung, ekranlarda daha çok renk ve dinamik menzil sunacak olan yeni bir teknoloji üzerinde çalışacak.

LG cephesinde 3D TV üretimi sürerken resmi olmayan ağızlardan gelen bilgilere göre şirket 3D özelliğine sahip televizyon modellerini azaltacak. Sony ise sadece 55 ve 75 inç'lik modellerinde 3D özelliğini sunmaya devam edecek.

KAYNAK: SHİFTDELETE

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.