Giriş Tarihi: 3.4.2016 10:08 Son Güncelleme: 3.4.2016 10:09

Bilim merkezlerinde çocuklar için mekanizmalar ve turlar oluşturuyoruz

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "Türkiye'de bilim merkezlerinde çocukların uygulayabilecekleri, deneyebilecekleri, test edebilecekleri mekanizmalar ve turlar oluşturuyoruz." dedi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, ABD'deki programı kapsamında Türk-Amerikan Bilim Adamları ve Akademisyenleri Derneği (TASSA) Konferansı'nın ardından Chicago Bilim ve Sanayi Müzesi'ni ziyaret etti. Müzeyi gezen Işık, burada sergilenen objeleri inceledi ve tarihsel gelişimleri hakkında bilgi aldı.

İncelemelerinin ardından açıklamalarda bulunan Işık, ABD'nin bilim ve teknolojide ciddi bir birikimi olduğunu söyledi.

Işık, Türkiye'de de sergilenebilecek şeyler olduğunu ancak bu noktada müzeden ziyade yaşayan merkezler kurmayı hedeflediklerini vurguladı.

Bu kapsamda Türkiye'de bilim merkezlerinde çocukların uygulayabilecekleri, deneyebilecekleri, test edebilecekleri mekanizmalar ve turlar oluşturduklarını belirten Işık, "Sanayiye yönelik farklı farklı müzelerimiz var ama önceliğimiz bilim merkezleri. Bilim merkezlerini dokunulan, tecrübe edinilen, özellikle çocuk ve gençlerde bilime merakı arttıran düzeneklerle yaşayan merkezler haline getiriyoruz" diye konuştu.

Chicago Bilim ve Sanayi Müzesi'ndeki kalabalığa dikkati çeken Işık, Türkiye'de ailelerin çocuklarını daha sık bilim merkezlerine götürmeleri konusunda çağrıda bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.